Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کوشافر، در گفت و گو با خبرنگار مهر به دلایل پدیده سقوط درختان در شهر اصفهان پرداخت و اظهار داشت: خطر سقوط درختان اصفهان از سال‌ها قبل مطرح شده است و در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

وی به عوامل متعدد که ریسک سقوط درختان را افزایش می‌دهد، اشاره کرد و افزود: دلایل سقوط درختان هم طبیعی است و هم به تنش‌های محیطی برمی گردد؛ آلودگی هوا، افزایش دما در تابستان و عملیات‌های عمرانی به همراه تنش‌های آبی ریسک سقوط درختان در اصفهان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطع و وصل مستمر جریان زاینده رود و افزایش سقوط درختان خطرآفرین

این کوشنده محیط زیست با اشاره به تنش کیفی و کمی آب و عوامل انسانی و عمرانی مؤثر در سقوط درختان تصریح کرد: شاید بتوان تنش‌های مربوط به نوسانات سطح آب‌های زیرزمینی و افت آبخوان‌ها و تغییرات کیفی آب را در شدت سقوط درختان در اصفهان مهمترین علت برشمرد؛ قطع و وصل مستمر جریان زاینده رود هم، در افزایش درختان خطرآفرین در شهر بی تأثیر نیست.

وی افزود: خشکی متناوب زاینده رود و بحران آب ناشی از آن علاوه بر اینکه مستقیماً بر درختان اثر دارد، باعث کاهش خلل و فرج مؤثر خاک شده و تغذیه ریشه درختان از رطوبت خاک حتی در زمان جاری شدن رودخانه با دشواری بیشتری انجام می‌شود.

خطر فرونشست زمین به علت جریان منقطع زاینده رود

این کوشنده محیط زیست با هشدار خطر فرونشست زمین به علت جریان منقطع زاینده رود گفت: با افت کیفیت خاک، زاینده رود همچون قبل قادر به تقویت آب خوان‌ها نخواهد بود و همین اتفاق بر کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک مؤثر است و با تغییرات خاک، درخت هم دچار اختلالاتی می‌شود و در نهایت ضعیف شده و احتمال ابتلایش به آفات و بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: ریشه علاوه بر تغذیه گیاه در استواری آن هم نقش دارد و با تنش‌های آبی موجود ریشه درختان سنگین نمی‌تواند تحمل وزنش را مانند شرایط عادی داشته باشد و با وزش باد خطر سقوط افزایش می‌یابد.

سقوط درختان خطرآفرین باعث تهدید امنیت جانی شهروندان

این فعال محیط زیست سقوط درختان خطرآفرین را باعث تهدید امنیت جانی شهروندان یا اموال آنها در محیط زیست شهری دانست و اضافه کرد: مسئولیت‌های مدیریت شهری ایجاب می‌کند که درختان خطرآفرین شناسایی شوند و اقدامات لازم به عمل آید.

میراث طبیعی فرهنگی اصفهان در خطر نابودی

وی اشاره‌ای هم به درختان چهارباغ عباسی داشت و گفت: درختان تنومند چهارباغ عباسی میراث طبیعی فرهنگی است و علاوه بر تنش‌های معمول دیگر درختان اصفهان، در عملیات عمرانی چهارباغ با خطرات بیشتری مواجه شده‌اند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه احداث خط یک مترو آسیب جدی به بخشی از درختان چهارباغ عباسی وارد کرد، اظهار داشت: متأسفانه درختان جابه جا شده با مشکلاتی همچون سقف ایستگاه مترو روبه رو خواهند بود.

کد خبر 4973242

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست حفاظت از محیط زیست حفظ محیط زیست وزش باد زاینده رود آلودگی هوا خشکسالی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان درختان خطرآفرین سقوط درختان زاینده رود محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

به گفته شهروند خبرنگار ما در محور اصلی پل سردار سلیمانی به سمت پل مهندس دره شوری جنب پارک معلم واقع در محله گورت منطقه ۱۵ شهرستان اصفهان بار‌ها حادثه تصادف رخ داده است. نبود پل هوایی، پیچ خطرناک خروجی میدان تره بار، عدم دید رانندگان، خرابی جاده و دست انداز‌های بسیار از دلایل تصادفات این مسیر محسوب می‌شود. بارها این موضوع پیگیری شده است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم شلوغی و خطرناک بودن این جاده را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد تا کمتر شاهد حوادث جاده‌ای شوند.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وضعیت نامناسب جاده دندی زنجان حادثه آفرید + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت