Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان ملل اعلام کرد که طی شش ماه نخست از سال جاری میلادی، نزدیک به هزار غیرنظامی در یمن جان خود را از دست داده‌اند و این کشور دیگر تاب خسارات بیشتری ندارد.

به نوشته پایگاه خبری «العربی الجدید»، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در یمن وابسته به سازمان ملل، دیروز (دوشنبه) در نخستین واکنش پس از اعتراف ائتلاف سعودی-اماراتی به حمله هوایی علیه یمن، اعلام کرد: این حمله به کشته شدن هفت کودک و دو زن و نیز زخمی شدن دو زن و دو کودک در منطقه «الوشحه» در استان حجه واقع در شمال غرب کشور منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«لیز گراندی» مسؤول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن این حمله را محکوم و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این امر قابل فهم نیست در سایه همه‌گیری کووید ۱۹ و در شرایطی که گزینه‌های آتش‌بس بر روی میز است، کشتار غیرنظامیان یمنی ادامه دارد.

وی در ادامه با تایید کشته شدن هزار غیرنظامی یمنی طی شش ماه اخیر گفت: سازمان ملل با خانواده‌ها  کودکان و زنانی که در این حمله کشته شدند، ابراز همدردی می‌کند و برای زخمی‌ها آرزوی سلامتی دارد. یمن دیگر بیش از این تحمل ندارد.

گراندی تصریح کرد: به اندازه کافی بودجه وجود ندارد و برنامه‌های بهداشتی و آبی متوقف شده است. قحطی بار دیگر در انتظار یمن است و زندگی مردم در سراسر این کشور به شدت تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار گرفته است.

پس از آنکه انصارالله یمن دیروز اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی در بمباران استان حجه، یک منزل مسکونی را هدف قرار داده‌اند، ائتلاف سعودی - اماراتی نیز آن را تایید و ادعا کرد که این امر سهوا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جنایات وحشیانه خود در غزه ادامه می‌دهد و به دنبال پایان دادن کامل مظاهر زندگی در غزه است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جامعه جهانی به کشتار ساکنان غزه ادامه می دهد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه افزود: حمله به مرکز درمانی ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها نفر از ساکنان غزه در آن یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

کد خبر 6086538

دیگر خبرها

  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • افزایش آمار شهدای نوار غزه به ۳۴۱۵۱ نفر
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد