Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل با انتشار گزارشی در مورد پروژه حفاظت از اقلیم و آب و هوا، نام پاکستان را در لیست کشورهایی قرار داد که اهداف این پروژه را محقق کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، سازمان ملل متحد گزارش تکمیلی خود در مورد توسعه پایدار کشورها را در سال 2020 منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش پاکستان در لیست کشورهایی قرار گرفته که اهداف پروژه حفاظت از اقلیم سازمان ملل را 10 سال پیش از موعد مقرر محقق کرده است.

«ملک امین اسلم» مشاور محیط زیست نخست وزیر پاکستان با اعلام این خبر گفت: قرار گرفتن نام پاکستان در لیست کشورهایی که به محیط زیست بها می دهند اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش سازمان ملل پاکستان جزو کشورهایی بود که ضمن توجه ویژه به محیط زیست و اجرای پروژه هایی نظیر درختکاری و... به سلامت محیط زیست کمک کرده است.

امین اسلم افزود: با توجه به تعدد خواسته های سازمان ملل از کشورهای عضو تا سال 2030 فرصت داده شده بود تا به خواسته های سازمان ملل در این پروژه عمل شود.

مشاور نخست وزیر پاکستان عمل به خواسته های سازمان ملل 10 سال پیش از موعد مقرر را اقدامی بزرگ توسط دولت و مردم پاکستان توصیف کرد.

گفتنی است عمران خان طی سخنرانی خود در سازمان ملل دقایقی طولانی به تغییرات زیست محیطی اختصاص داد و در بدو شروع فعالیت های خود نیز پروژه کاشت 10 میلیارد درخت در پاکستان را اجرایی کرد.

قرار است استفاده از خودروهای پاک یا ماشین های برقی نیز در پاکستان افزایش پیدا کند و دولت سرمایه گذاری ویژه‌ای برای این پروژه انجام داده است.

دعوت از عمران خان برای حضور در کنفرانس جهانی محیط زیستپروژه بزرگ کاشت درخت در پاکستان آغاز شد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ملل متحد روز درختکاری پایش و نظارت در محیط زیست کشور پاکستان بیشتر بخوانید... وزیر اطلاع رسانی پاکستان: رئیس حزب مردم دچار یاس سیاسی شده است پارلمان پاکستان در مورد خواسته‌های FATF تصمیم گیری می‌کند هند و پاکستان مدعی تجاوز نظامی دیگری به خاک خود شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل متحد روز درختکاری پایش و نظارت در محیط زیست کشور پاکستان سازمان ملل روز درختکاری پایش و نظارت در محیط زیست اخبار پاکستان سازمان ملل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد ٢۵ خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مراسم رونمایی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف تجهیز محیط بانان مقرر شد ١٠٠ دستگاه خودروی عملیاتی تا پایان سال خریداری و تحویل استان‌ها شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهارداشت: امروز از ٢۵ خودرو رونمایی شد که بلافاصله به ٢۵ استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، همدان، ایلام، سمنان، لرستان، قزوین تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب هم رونمایی شد و به محیط بانان تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجهیز محیط بانان به امکانات روز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت است که علاوه بر وظایف قانونی که برای تمام سازمان‌ها تعریف شده، همه مردم هم وظیفه دارند با توجه به ظرفیت‌ها از محیط زیست حفاظت کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: از ۶٨ سال پیش که کانون شکارچیان در ایران تأسیس شد ضرورت حفاظت از محیط زیست کلید خورد و سال ١٣۵٣ با تصویب قانون حفاظت و بهسازی بر این امر تاکید شد.

وی اظهارداشت: در این راستا فراجا همواره در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در بخش‌های مختلفی از جمله در زمینه جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و صدور مجوز‌های غیرقانونی همکاری‌های خوبی داشتیم و در این راه متحمل خسارات زیادی هم شدیم.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست باید جدی گرفته شود و بر آشنایی با حمل سلاح و سایر تجهیزات تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین باید جدی گرفته شود گفت: قطعا رونمایی امروز موجب تقویت حفاظت می‌شود و برای ١٢ یگان حفاظتی که در سایر دستگاه‌های دولت فعال هستند می‌تواند الگو باشد.

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • تحقق پروژه کاشت ۱۱۰ هزار درخت در اصفهان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی
  • پروژه‌های عمرانی و صنعتی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند
  • ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است