Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:19:55 GMT

کرونا از مادر به جنین منتقل میشود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۹۳۲

محققان تأکید می‌کنند، در حال حاضر هیچ مدرک کافی مبنی بر انتقال کووید 19 از زنان باردار آلوده به ویروس به جنین آنها وجود ندارد. ناطقان: به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد هیچ مدرک کافی از بیماران باردار مبتلا به کرونا وجود ندارد که جنین آنها نیز دچار این ویروس می‌شود.
 

به گفته یک متخصص پزشکی در چین، در حال حاضر هیچ مدرک کافی مبنی بر انتقال کووید ۱۹ از زنان باردار آلوده به ویروس به جنین آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود این که در تحقیقات پیشین، موارد دیگری از تولد نوزادان با احتمال آلودگی به ویروس کرونا در رحم مادر گزارش شده است، در حال حاضر پزشکان احتمال آن را رد می‌کنند.

ژائو یانگیو، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دانشگاه پکن گفت: شدت بیماری در بیماران باردار COVID-۱۹ مشابه سایر بیماران است و احتمالاً این بیماری برای زنان باردار به موارد جدی تبدیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده در چین و خارج از کشور، شرایط زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا خوب است و مورد حادی گزارش نشده است.

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دانشگاه پکن گفت: با روش‌های درمانی موجود، در صورت ابتلای فرد باردار به ویروس کرونا، جنین ایمن خواهد ماند.
منبع: فارس برچسب ها: کرونا ، مادر ، جنین ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا مادر جنین ناطقان زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟

نادیا زکالوند: این روزها، بدنسازی، به‌ویژه وزنه‌برداری در بین مردم محبوب شده است. اما یکی از نگرانی‌های زنان، حجیم شدن بدن آنها با ورزش بدنسازی و وزنه‌برداری است. البته برخی از زنان که دوست دارند ماهیچه‌های حجیم داشته باشند به وزنه‌برداری روی می‌آورند. اما باید به چهار دلیل مهم گفت که بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود:

۱. عضله‌سازی کاری واقعا طاقت‌فرساست

این خبر برای برخی خوب و برخی ناامیدکننده است. اگر تصور می‌کنید به‌راحتی با بدنسازی و وزنه‌برداری معمولی ماهیچه‌هایتان حجیم می‌شوند، سخت در اشتباه هستید. به‌دنبال سال‌ها ورزش و فعالیت می‌توان عضله‌سازی کرد و دقیقا به همین دلیل است که بدنسازهای حرفه‌ای محدود و البته نخبه‌اند.

۲. زنان معمولا به اندازه کافی برای حجیم شدن غذا نمی‌خورند

برای عضله‌سازی باید بیش از حدی که کالری می‌سوزانید، غذا مصرف کنید. بسیاری از زنان کالری یا پروتئین کافی برای رشد ماهیچه‌های خود مصرف نمی‌کنند.

۳. بسیاری از زنان به‌اندازه کافی از وزنه‌های سنگین استفاده نمی‌کنند

اگر مرتب وزنه می‌زنید، پس از مدتی بدن‌تان به آن وزنه‌ها عادت می‌کند. اما ماهیچه‌ها برای حجیم شدن به چالش نیاز دارند. اگر مرتب به وزنه‌ها اضافه نکنید، ماهیچه‌ها رشد نمی‌کنند. در ضمن در تمرین‌ها باید دو قانون اصلی «تکرار صحیح» و «رسیدن به خستگی» را رعایت کرد. این کارها برای بیشتر زنان سخت است.

۴. زنان تستوسترون کافی ندارند

هورمون تستوسترون عامل مهمی در رشد عضلات است. به همین دلیل ساده، ماهیچه‌های زنان صرفا با بدنسازی، حجیم نمی‌شود. البته ماهیچه‌های برخی از زنان که بیش از حد معمول تستوسترون دارند، ممکن است در مقایسه با زنان دیگر، حجیم‌تر شود اما نه به اندازه مردان. زنان برای حجیم شدن باید از هورمون و مکمل‌های خاصی استفاده کنند و باید گفت، این مواد بدون عوارض نیستند.

چرا زنان باید وزنه‌ بزنند؟

زن‌ها با وزنه‌برداری صحیح پس از مدتی چربی‌های اضافی بدن خود را از دست داده و عضلات‌شان محکم شده و در نتیجه بدن‌شان خوش‌فرم می‌شوند.

از دیگر فواید وزنه‌برداری برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود تراکم استخوان کاهش وزن افزایش توده بدون چربی بدن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها مزمن بهبود سلامت روان بهبود انعطاف‌پذیری احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس

دلایل فوق آنقدر قانع‌کننده است که شما را برای رفتن به کلاس‌های بدنسازی مجاب کند.

منبع: cnet

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894521

دیگر خبرها

  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • فیلم| انتقال هوایی مادر باردار گرفتار در سیل بلوچستان
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار