Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:50:07 GMT

بیکارترین استان‌های کشور کدام است؟ +جدول

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۹۸۸

بیکارترین استان‌های کشور کدام است؟ +جدول

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد استان لرستان با نرخ بیکاری ۲۱ درصد به عنوان بیکارترین استان ایران در بهار امسال شناخته شده است.

به گزارش مشرق، مطابق آمار ارائه شده از نتایج بیکاری در فصل بهار 99  لرستان با 21 درصد بیکاری بیکارترین استان کشور است.  نرخ بیکاری لرستان در بهار امسال به 21 درصد رسیده در حالی که این نرخ در مدت مشابه پارسال16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 بوده است.

پس از استان لرستان نیز استان چهارمحال و بختیاری با نرخ 19.1 درصد و استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 13.8 و13.1 بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داشته‌اند. کمترین نرخ بیکاری در بهار امسال نیز به ترتیب مربوط به  خراسان جنوبی با 4 درصد بیکاری  و استان های اردبیل, مازندران, مرکزی و فارس است که به ترتیب 6درصد, 6.2درصد,6.5 درصد و 6.6 بوده است.

بیشتر بخوانید

چرا بعد ۴۰ سال تورم را حل نکردیم؟ نرخ بیکاری جوانان در بهار چقدر شد؟

شکاف بیکاری استان‌ها نشان دهنده فاصله بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ بیکاری استان‌ها در یکسال است که این شاخص از تفاضل بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ به دست می‌آید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مرکز آمار ایران بیکاری استان ها اخبار داغ نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جلال شیخ پور گفت: عید فطر امسال مبلغ ۴۴ میلیارد تومان زکات فطره و کفاره در استان جمع آوری شد که ۴۰ میلیارد تومان آن فطریه عام، سه میلیارد تومان فطریه سهم سادات، ۶۰۰ میلیون تومان کفاره غیر عمد و ۴۰۰ میلیون تومان کفاره عمد بوده است.

وی اظهارداشت: امسال دو هزار و ۵۶۶ پایگاه ثابت و سیار در مراکز شهرها، بخش‌ها و روستا‌های سراسر استان شامل مراکز نیکوکاری، مساجد و محله‌های برپایی نماز عید فطر کار جمع آوری زکات فطره را برعهده داشتند.

به گفته شیخ پور مبالغی که از طریق زکات جمع‌آوری می‌شود در بخش‌های مختلف مسکن، تحصیل و امور معیشتی محرومان و نیازمندان هزینه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • آخرین وضعیت طلا و انواع سکه در بازار؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است