Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مجمع امنای بنیاد همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان “هاسب” اظهارداشت: با وجود مطالعات طرح توسعه محور شرق در دو مرحله هیچگاه بودجه‌های ملی برای این طرح تخصیص نیافته بود، اما امروز تحولات ارزشمندی در استان رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تلاش ما این است که زمان اجرای پروژه‌های جدید را کوتاه‌تر و اولویت‌ها را بر اساس زود بازده بودن و به ثمر رسیدن تعریف کنیم تا اثرات آن‌ها در زندگی مردم ملموس باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان بیش از ۱۱.۵ درصد مساحت و حدود ۲۰ درصد مرز‌های کشور را دارد، ولی هرگز سهم اعتباراتش از بودجه کشور متناسب با واقعیت‌های آن نبوده از طرفی به دلیل نبود پیمانکاران توانمند عملا درآمد‌ها در استان سرمایه‌گذاری و گردش پولی انجام نمی‌شود.

 بازارچه پسابندر شهرستان چابهار تنها بازارچه مرزی آبی در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رفت که از سال ۱۳۹۵ و با تصویب بازارچه مرزی ریمدان، این بازارچه تعطیل شد؛ موهبتی پیشتر درباره ضرورت راه اندازی این بازارچه با اشاره به موقعیت راهبردی و تاسیسات مناسب آن گفته بود: بازارچه پسابندر توانایی تامین کالا‌های مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان و همچنین انجام مراودات تجاری به ویژه در زمینه صیدماهی با کشورهای؛ عمان، چین و هند را داراست.

استاندار سیستان و بلوچستان از خیرین اصفهانی که برای توسعه بخش بنت در جنوب سیستان وبلوچستان، گام مهمی مانند هم پیوندی این شهر با شهر اصفهان، برداشته‌اند قدردانی کرد.

موهبتی اظهارداشت: باید در کمیته‌هایی که در «هاسب» شکل گرفته تقسیم کار جدی حسب نیاز منطقه‌ای یا موضوعی انجام شود تا اثرگذاری و نقش آفرینی مهم و پایدار داشته باشد.

او  همچنین از خدمات خانم گیتی نژاد در حوزه مدرسه سازی و رفع محرومیت‌های فیزیکی، قدردانی و نقش فرهنگ سازی ایشان را ارزشمند و مهم عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ایجاد باور در مردم و جلب مشارکت آنان را مهمتر و موثرتر از خدمات فیزیکی دانست و افزود: بدون فرهنگ سازی، کار ژرف و پایدار انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازارچه های مرزی توسعه اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد

محمد رضا علیمرادی اظهار کرد: در یک ویژه برنامه و با هدف فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از زمین، با شعار "مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"، زنگ زمین پاک در دبستان دخترانه هدف شهرستان چابهار با حضور مسولان دستگاه‌های اجرایی نواخته شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های هفته زمین پاک، می‌توان به اجرای سرودهای محیط زیستی و طرح بزرگترین میز نقاشی دانش آموزی استان با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هدف از برگزاری میز نقاشی، فرهنگ سازی ‌ و آشنایی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست، مصرف بهینه انرژی و کاهش مصرف پلاستیک است.

در پایان در بین دانش آموزان کتاب خشکه و تره با موضوع مدیریت پسماند و اقلام آموزشی توزیع شد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد