Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اشکانی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر عدم برگزاری رقابتهای لیگ کشتی در مقطع کنونی به خبرنگار مهر گفت: به هیچ عنوان بحث غرض ورزی با شخص یا افراد خاصی در میان نیست و من فقط نظر خودم را به عنوان یکی از اهالی کشتی عنوان می کنم. در نتیجه با صراحت می گویم به هیچوجه نباید لیگ کشتی در این شرایط خطرناک و بحرانی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حالیکه بسیاری از اماکن ورزشی و آموزشی و تفریحی تعطیل است و تمامی بانک ها و ادارات و اماکن دولتی و خصوصی، بر استفاده کارمندان و مراجعان از ماسک تاکید دارند و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش نیز بر تعطیلی تمامی فعالیت های کشتی تاکید فراوان دارد، پیش کشیدن بحث برگزاری لیگ کشتی واقعا غیرمنطقی و عجیب است.

نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان ادامه داد: کشتی یک ورزش لاکتیکی و سنگین است که ریه کشتی‌گیران در هنگام تمرین و مسابقه تا شعاع چندین متری هم اکسیژن را به داخل فرو می برند و دم و بازدم بسیار عمیقی دارند. در نتیجه چطور می توان در این وضعیت، کشتی‌گیران را به تمرین گروهی و مسابقه واداشت؟ مطمئن باشید در شرایط کنونی نباید هیچ تمرین و مسابقه ای از جمله لیگ را برگزار کرد چراکه با این کار، فقط جان کشتی‌گیران ،مربیان، داوران و عوامل اجرایی را به مخاطره خواهیم انداشت. البته می دانم که ممکن است دغدغه های مالی باعث تاکید و توجیه برگزاری لیگ باشد، اما آیا این درآمد اندک از لیگ، ارزش به خطر انداختن سلامتی قهرمانان را دارد؟

اشکانی با اشاره به تست مثبت فوتبالیست های لیگ برتر ادامه داد: باید از لیگ فوتبال درس عبرت گرفت. هر چند فوتبال از نظر برخورد و درگیری فیزیکی مثل کشتی نیست، ولی باز هم دیدیم که بازیکنان زیادی از لیگ فوتبال گرفتار کرونا شدند. ما باید به این نکته توجه کنیم که این ورزشکاران ممکن است در صورت ابتلا به کرونا، جان اعضای خانواده و اطرافیان خودشان را هم به خطر بیاندازند. پس به چه قیمت برخی از آقایان حرف از برگزاری لیگ می زنند و سعی دارند همه چیز را عادی جلوه دهند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی به حسین نوری هم اشاره کرد و گفت: وضعیتی که برای حسین نوری بوجود آمد واقعا نگران کننده بود که خوشبختانه هم اکنون شاهد بهبودی نسبی او هستیم. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق برای مابقی کشتی‌گیران ملی پوش نیفتد. این بیماری مهلک و خطرناک با هیچکس شوخی ندارد و در صورت ابتلا، هیچ فرقی بین ورزشکار و افراد عادی وجود ندارند.

وی در پایان گفت: سلامت و جسم و روح کشتی گیران ملی پوش به عنوان سرمایه های ارزشمند ورزش قهرمانی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید با برگزاری لیگ کشتی، سرمایه سوزی کنیم و جان این قهرمانان را به خطر بیاندازیم. به هر حال با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا که حجم بالاتری از موج اول این بیماری دارد، بعید می دانم لیگ کشتی در سالجاری مجوز برگزاری کسب کند، مگر آنکه اتفاق خوبی رخ دهد و شرایط تا پایان سال به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 4973586 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اشکانی فدراسیون کشتی لیگ کشتی کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فدراسیون کشتی تیم فوتبال تراکتور لیگ برتر والیبال فدراسیون والیبال علیرضا بیرانوند تیم فوتبال فولاد خوزستان اتحادیه جهانی کشتی فوتسال باشگاه پرسپولیس برگزاری لیگ کشتی گیران لیگ کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • جریمه و تاوان‌های علیرضا دبیر برای کشتی گیران!