Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:00:40 GMT

بارش باران در استان زنجان خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۱۷۹

بارش باران در استان زنجان خسارت وارد کرد

صفی الله کرامتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این بارش ها، رودخانه ها پرآب و گل‌آلود شد و به تعدادی از مزارع پرورش ماهی، گندم زارها و بخشی از شانه های خاکی مسیرهای ارتباطی نیز خسارت وارد آمد.  

وی اظهار داشت: در بخش مرکزی ماهنشان و بخش انگوران از توابع این شهرستان، تعدادی از مزارع پرورش ماهی و گندم و همچنین شانه خاکی کنار جاده، دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینگه با گل آلود شدن آب، مزارع پرورش ماهی آسیب می بینند و خوشه های گندم نیز بر زمین خوابانده می شوند که برداشت آن سخت و حتی غیرممکن می شود، اظهار داشت: بارش باران در روستای عباس آباد شهرستان ابهر نیز به تعدادی از مزارع گندم، آسیب وارد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده برآورد نشده است گفت: کارشناسان ذیربط در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارت وارده هستند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان زنجان، شهرستان ماهنشان از توابع این استان با ۱۹/۵ میلمتر بارش باران، بیشترین بارندگی این استان در روز دوشنبه را داشت.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی گندم بارش باران خسارت مالی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی گندم بارش باران خسارت مالی زنجان مزرعه پرورش ماهی گندم بارش باران خسارت مالی زنجان پرورش ماهی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

رضا عباسی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده، علاوه بر جلوه طلایی طبیعت بی‌نظیر منطقه، بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی امسال برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند، از مدت‌ها قبل کشاورزان بدنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم، کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود، زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا