Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -دژپسند  اظهار داشت: اگر مؤدیان مالیاتی نسبت به پرداخت زودتر مالیات خود اقدام نمایند، به ازای هر ماه از مشوق یک و نیم درص  وی تأکید کرد: در سال جاری نیز از ظرفیت مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا که با پیشنهاد وزارت اقتصاد صورت گرفت، برای بخشش جرایم مالیاتی تولیدکنندگان کالا و هم ارائه دهندگان خدمات، به شرط پرداخت اصل مالیات استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از روابط عمومی بانک رفاه ،  دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا توانسته‌ایم با تمرکز بر حوزه‌های مغفول مانده در گذشته و حوزه‌هایی که از شیوع این ویروس در امان مانده‌اند، بخش قابل توجهی از منابع پیش‌بینی شده مالیاتی را تحقق بخشیم.
وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه کشور در سال‌جاری در حال تجربه بودجه غیرنفتی است، تاکید کرد: در تجربه بودجه غیرنفتی مهم‌ترین اتکا منابع درآمدی دولت، درآمدهای مالیاتی است.
دکتر دژپسند با اشاره به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد ایران و جهان و همچنین کاهش درآمدهای مالیاتی کشور گفت: به‌ عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقدم، درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال‌جاری حتی در شرایط عادی نیز دارای بیش برآوردی بود.
وی افزود: این امر هم‌اکنون که در اثر شیوع کرونا، اقتصاد با آسیب‌های جدی روبه‌رو شده است و برآورد می‌شود که حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی به‌صورت مستقیم تحت تأثیر قرار گرفته باشد، بیشتر احساس می‌ شود؛ بر این اساس احتمال عدم تحقق بخشی از درآمدهای مالیاتی، نسبت به آنچه قانون پیش‌بینی کرده، افزایش پیدا کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا در بازه انتهایی سال، بدون ایجاد مشکل قابل توجه برای بخش واقعی اقتصاد، درآمدهای مالیاتی بیش از مصوب مالیات تحقق یافت؛ یعنی چیزی حدود ۱۰۲ درصد مصوب که در چهارده سال گذشته بی‌سابقه بوده است که این امر در کنار تلاش مجدانه همکاران سازمان امور مالیاتی، نتیجه اعمال برخی از سیاست‌ها و تعریف منابع جدید مالیاتی بود.
دکتر دژپسند در ادامه گفت: در سال گذشته با تدبیری که خوشبختانه به تأیید مراجع ذیصلاح نیز رسید، بخشش جرایم مالیاتی به شرط پرداخت اصل میزان مالیات را برای تولیدکنندگان در دستور کار قرار دادیم و توانستیم از این محل حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را محقق سازیم.
وی افزود: در این خصوص در پی پیشنهاد وزارت اقتصاد و موافقت شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ، در سال‌جاری نیز از این ظرفیت، هم برای تولیدکنندگان و هم برای بخش خدمات استفاده خواهیم کرد؛ به این معنا که بخشش جرایم مالیاتی به شرط پرداخت اصل میزان مالیات هم برای تولیدکنندگان کالا و هم ارائه دهندگان خدمات امسال اجرایی می‌شود.
دژپسند با اشاره به پیش بینی تدابیر و برنامه های ویژه برای جبران کاهش درآمدهای کشور گفت: در سال‌جاری نیز تلاش کردیم با تعریف ساز وکارهای جدید دیگری درصد تحقق درآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم، به‌عنوان یک نمونه دیگر در قانون اجازه داده شده است تا مشوق‌هایی برای مؤدیانی که مالیات خود را زودتر از موعدپرداخت کنند، در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: ما از ظرفیت این قانون استفاده کردیم و هم‌اکنون با مصوبه، شورای هماهنگی اقتصادی اگر مؤدیان مالیاتی نسبت به پرداخت زودتر مالیات خود اقدام نمایند، به ازای هر ماه از مشوق یک و نیم درصدی برخوردار خواهند بود. این مقدار باتوجه به آنکه از سود سپرده‌ها بیشتر است، می‌تواند انگیزه‌ای برای پرداخت زودتر مالیات ایجاد کند. از این طریق مؤدیان ضمن پرداخت مالیاتی که باید در آینده پرداخت می‌کردند، از مشوق مربوطه نیز بهره‌مند می‌شوند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: درآمدهای مالیاتی سال جاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال عوارض مالیاتی در استان گفت: از این مبلغ ۴ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۳ درصدی دارد.

او افزود: از این مقدار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۱۲۷ میلیارد ریال به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۴۸ میلیارد ریال به حساب اداره کل امور عشایر استان واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بابت مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است عنوان کرد: همچنین ۲۰۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال در خصوص بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به حساب ۱۰ شهرداری استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید

اصلاح ساختار مالیاتی خواسته مردم و مجلس برای توسعه

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ۱۰ درصد از سهم عوارض ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌کند اظهار کرد: از این محل نیز ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت غیرمستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

او با اشاره به در حال ساخت بودن المان (نماد) ورودی بازار بیرجند ادامه داد: درخواست ما از شهرداری این است که در لوح افتتاح حک شود که این المان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته شده تا بازاریان و کسبه اثر پرداخت مالیات خود را مشاهده کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی