Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:50:10 GMT

توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در اولویت دولت است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۵۸۲

توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در اولویت دولت است

ایسنا/فارس استاندار فارس تاکید کرد که یکی از اولویت‌های دولت، توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، مددجویان و توان‌خواهان تحت پوشش این سازمان است.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۲۴ تیر ضمن تبریک هفته بهزیستی، خاطرنشان کرد: توجه به مددجویان و توان‌خواهان نه تنها یک وظیفه اجتماعی و انسانی است ؛ تکلیفی شرعی در چارچوب قانون نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در بازدید از بهزیستی استان فارس با بیان اینکه آموزه‌های دینی و فرهنگی ما ارج نهادن به انسان همواره مورد توجه بوده است، یادآور شد: یک انسان فارغ از محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که به دست خود آنها نیز ایجاد نشده مورد احترام‌ است و باید همچون سایر شهروندان زندگی کنند. 

استاندار فارس تاکید کرد که در عمر پر برکت سازمان بهزیستی در راستای  عزت و احترام و کرامت مددجویان و توانخواهان  اقدامات خوبی  انجام شده است.

رحیمی ادامه داد:  البته تقدیر از اقدامات انجام شده   به معنای این نیست که تمام نیازها و مشکلات این قشر جامعه  مرتفع شده و معتقدیم  هر روز مشکلات و موضوعات متفاوتی نمود پیدا می‌کند که باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.

استاندار  فارس با اشاره به گذشت چهاردهه از عمر سازمان بهزیستی، چهل سالگی را زمان پختگی و خردورزی، بردباری و تحول دانست و اضافه کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که همه نقاط قوت و ضعف سالهای گذشته بررسی شده و سند و برنامه ای در راستای تحول و توسعه این سازمان تدوین و اجرایی شود.

رحیمی تلاش های انجام شده در راستای توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی را مثبت ارزیابی و ضمن تاکید بر لزوم تقویت این اقدامات، خاطرنشان کرد: در زمینه موضوعات درمانی تربیتی، اشتغال، معیشت، مسکن و ...  حرکت‌های بسیار ارزشمندی انجام شده و باید به عنوان یکی از برنامه های خوب و موثر  ادامه یابد.

وی اشتغال را از دغدغه ها و مسائل امروز جامعه برشمرد و با اشاره به اینکه محدودیت های موجود این مشکل را در جامعه هدف بهزیستی پر رنگ تر کرده است، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید تمام تلاش بر این است که با ایجاد فرصت‌های شغلی هدفمند برای این افراد قسمتی از این مشکل  رفع شود.

استاندار فارس با بیان اینکه در این راستا تسهیلاتی در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده شده که با هدف ایجاد اشتغال به مددجویان اختصاص می‌یابد، توجه به آموزش، تامین مسکن و بهره گیری از توان خیرین و سازمان های مردم‌ نهاد برای کاستن از مشکلات مددجویان و افرادی که دچار محدودیت های جسمی یا ذهنی هستند را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی هفته بهزیستی بهزیستی استان فارس جامعه هدف بهزیستی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان میاندوآب از اهدای ۵ دستگاه ویلچر توسط یکی از خیّرین این شهرستان خبر داد و گفت: حاجیه خانم اکرم بهاقلی از خیّرین نیک اندیش میاندوآب به یاد فرزند مرحومش نوید رحیم پور ۵ دستگاه ویلچر به بهزیستی میاندوآب اهدا کرد.

عباس پورحسین با قدردانی از این اقدام خداپسندانه تصریح کرد: مشارکت های مردمی یکی از ارکان اساسی خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی بشمار می رود.وی تصریح کرد: به طور قطع این اقدام خیرخواهانه علاوه بر اینکه نزد پروردگار از جایگاه والایی برخوردار است، موجب خشنودی جامعه هدف نیز خواهد شد.

کارشناس مشارکتهای مردمی بهزیستی شهرستان میاندوآب نیز با اشاره به مشارکت فعالانه جامعه خیّرین از اقدامات و برنامه های بهزیستی، افزود: سازمان بهزیستی نگاه و اهمیّت ویژه ای به مشارکت های مردمی در پیشبرد امور حمایتی و توانبخشی دارد.

رضا همایونی ابراز امیدواری نمود تا با همراهی رسانه ها، بیش از پیش شاهد گسترش فرهنگ کمک به همنوع باشیم.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری