Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@09:47:59 GMT

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک ضد کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۶۹۶

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک ضد کرونا

اگر نکات مهمی در زمان استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس کووید-19 رعایت نشود عملاً استفاده از ماسک نمی‌تواند موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اگر نکات مهمی در زمان استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس کووید-19 رعایت نشود، عملاً استفاده از ماسک نمی‌تواند موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نکات مهم عبارت‌اند از:

عدم استفاده از ماسک‌های آلوده پرهیز از قرار دادن ماسک زیر بینی عدم استفاده از ماسک‌های شل و گشاد عدم لمس قسمت جلویی ماسک اجتناب از برداشتن ماسک حین صحبت با دیگران پرهیز از قرار دادن ماسک در محل دسترسی دیگران شستشوی دست‌ها قبل و بعد از لمس کردن ماسک بررسی ماسک از نظر سلامت استفاده از قسمت رنگی ماسک به سمت بیرون قرار گرفتن قسمت فلزی روی بینی پوشاندن کامل دهان، بینی و چانه عدم فاصله بین صورت و ماسک پرهیز از لمس کردن ماسک برداشتن ماسک از قسمت بند آن دور کردن ماسک از مقابل صورت انداختن ماسک استفاده‌شده در سطل زباله بعد از قرار دادن در کیسه پلاستیکی

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: ماسک کرونا زندگی با کرونا استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

مصطفوی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت امروز دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روسهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیشس بینی می شود .

وی افزود: از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد 

به گفته وی ، به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

 

مصطفوی افزود: احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.

احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.

 

همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است .

عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳