Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@06:40:08 GMT

درخواست نانوایان برای تعیین قیمت جدید نان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۷۱۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بیژن نوروز مقدم در پاسخ به این سوال که آیا نان گران می شود، گفت: سال گذشته بعد از پنج سال که نرخ نان اعلام نشده بود و نانواها در تنگنا قرار گرفته بودند دولت با تشکیل جلسات متعدد به خواسته  اتحادیه  نان سنتی رسیدگی کرد. در حقیقت خواسته ما این بود که بعد از پنج سال و با توجه به افزایش هزینه ها یعنی آب، برق و گاز قیمت نان تقریبا دوبرابر شود اما در نهایت توافقی صورت گرفت و قیمتی نیز اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در بخشنامه هم  قید شد این نرخ  اعلام شده تا زمانی که هزینه خرید گندم یا سایر هزینه های تولید افزایش نیافته ملاک عمل خواهد بود اما واقعیت این است که سایر هزینه های تولید از جمله کارگر، آب، برق، گاز ،بیمه و خمیرمایه هر سال افزایش می یابد.

 

رییس اتحادیه نان سنتی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته نرخ جدید اجرایی شد و از فروردین امسال با افزایش هزینه ها، نانوایان درخواست افزایش نرخ نان داشتند.وی اضافه کرد: درخواست افزایش نرخ نان را به همه سازمان ها ارسال کردیم زیرا معتقدیم با توجه به افزایش هزینه ها و تورم، بسیاری از هزینه های نانوایان پاس نمی شود. از  مسئولان هم درخواست کردیم که هرچه سریعتر فکری به حال این صنف کنند و اجازه دهند نانوایان مانند سایر  اصناف بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

 

نوروز مقدم با بیان اینکه مسئولان معتقدند چون گندم گران نشده نان هم گران نمی شود، گفت: اگر قرار است در همه بخش ها افزایش قیمت رخ دهد، نان نیز از این قاعده مستثنی نبوده، زیرا نانوایی ها نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت ها هستند و نانوایان نیز در همین شرایط زندگی می کنند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوروز اقتصاد آرد گندم جام نیوز نان هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها