Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@14:11:40 GMT

سه هلدینگ نیروگاهی در صف ورود به بورس

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۹۳۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  ابولقاسم شمسی جامخانه از برگزاری جلسات با مجموعه وزارت نیرو خبر داد و اظهار کرد: طبق مصوبه هیات واگذاری و موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی و موافقت وزیر نیرو، قرار شد سه هلدینگ نیروگاهی برای ورود به بورس شامل هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق، هلدینگ نیروگاهی منطقه مرکزی و هلدینگ نیروگاهی منطقه غرب ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در منطقه شرق شرکت تولید نیروی برق یزد یک هلدینگ نیروگاهی می شود و شرکت های تولید نیروی برق خراسان، سیستان و بلوچستان(زاهدان) و نیروگاه زرند به آن اضافه و این هلدینگ در بازار سرمایه پذیرش می شود. در هلدینگ منطقه مرکزی، شرکت تحصیل کننده تولید نیروی برق شازند است و شرکت های تولید نیروی برق فارس،  اصفهان، بندرعباس و لوشان به آن اضافه خواهد شد.

 

معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در هلدینگ نیروگاهی منطقه غرب تولید نیروی برق بیستون محور می شود و سه شرکت تولید نیروی برق سهند، رامین و آذربایجان به آن اضافه می شود.

 

شمسی با بیان اینکه به طور کلی ۲۳ نیروگاه، شرکت تولید نیروی برق یا شرکت های مدیریت تولید برق در قالب سه هلدینگ نیروگاهی در بازار سرمایه پذیرش خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود هلدینگ نیروگاهی منطقه شرق سریع تر پذیرش و عرضه اولیه شود و دو هلدینگ دیگر تا دی ماه عرضه خواهند شد.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بورس اقتصاد جام نیوز وزارت نیرو سازمان خصوصی سازی تولید نیروی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر عامل شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه گفت: این دستگاه برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به سفارش شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران طراحی و ساخته شده است. این دستگاه برای عایق کاری شینه‌های ژنراتور‌های سایز بزرگ تا ۳۰۰ مگاوات که بزرگترین ژنراتور‌های موجود در کشور هستند به کار می‌روند.

پرویز اسدی گفت: این دستگاه داری ۲۰ فک و ۶۰ جک هیدرولیکی است که همگی توسط نرم افزار کنترلی مخصوص دستگاه برای اعمال فشار یکنواخت اطراف شینه کنترل می‌شود؛ و ضمن اعمال فشار، دمای از پیش تعیین شده و تحت نموداری را جهت پخت رزین اطراف شینه اعمال می‌کند تا عایق بندی با کیفیت بالا و به صورت یکنواخت اطراف شینه اعمال گردد.

وی اظهار کرد:  دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه های ژنراتورهای نیروگاه در عرض شش ماه با هزینه شش میلیاردی طراحی و ساخته شده است و ۲۵ نفر در این طرح و ساخت همکاری داشتند. این دستگاه فقط نمونه خارجی دارد.

دیگر خبرها

  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد