Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اوقاف اسلامی قدس تاکید کرد: رأی دادگاه صهیونیستی در بستن مصلای «باب الرحمه» را به رسمیت نمی شناسیم و باب الرحمه بخشی جدایی ناپذیر از مسجدالاقصی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، اداره اوقاف اسلامی قدس و هیئت های اسلامی فلسطین حکم صادره از سوی یکی از دادگاه های صهیونیستی مبنی بر بستن مصلای «باب الرحمه» را نپذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

هیئت عالی اسلامی، شورای اوقاف و امور اسلامی، دار الافتاء و اداره قاضی القضات در قدس اشغالی در بیانیه ای اعلام کردند: مصلای باب الرحمه بخشی جدایی ناپذیر از مسجدالاقصی است و به مسلمانان تعلق دارد.

 

در این بیانیه آمده است: «قوانین دنیایی» درباره مسجدالاقصی قابل اجرا نیست و ما ذره ای از خاک این مکان مقدس نمی گذریم.

 

اداره اوقاف قدس در پاسخ به این تصمیم رژیم صهیونیستی گفت: اداره اوقاف اسلامی قدس  رأی دادگاه های رژيم صهيونيستی را به رسميت نمی شناسد.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس در ادامه بیانیه آورده است: ما به رأی دادگاه صهیونیستی کاری نداریم، این دادگاه ها ذی صلاح نیستند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: مسجدالاقصی ارزشی بالاتر از آن دارد که این دادگاه ها وضعیت آن را مورد بررسی قرار دهند، این تصمیم ها سیاسی است و مسلمانان این رأی را غیر قانونی می دانند.

 

همچنین در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی مسئول کامل هتک حرمت به مسجدالاقصی است.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس در پایان بر حمایت مسجدالاقصی توسط محافظان بیت المقدس تاکید کرد.

 

گفتنی است، دادگاهی در قدس اشغالی روز یکشنبه (22 تیر ماه) دستور بسته شدن مصلای باب‌ الرحمه را در مسجد الاقصی صادر کرد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصلای باب الرحمه اداره اوقاف اسلامی قدس مساجد جهان مسجدالاقصی اداره اوقاف اسلامی قدس باب الرحمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از ملت فلسطین خواست از امروز جمعه تا دوشنبه آینده به مسجدالاقصی آمده و در آن تجمع و تحصن کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواست که از نماز جمعه امروز تا دوشنبه آینده برای حفاظت، دفاع و خنثی کردن توطئه‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی آمده و در آن اعتکاف و تحصن کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که گله‌های شهرک‌نشین صهیونیست که به اصطلاح خود را «جماعت هیکل» می‌نامند، می‌خواهند با برپایی آئین یهودی و قربانی کردن در صحن‌های مسجدالاقصی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به این مکان مقدس هتک و حرمت کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که به عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی که ثابت کرده‌اند در خط اول دفاع از قبله اول مسلمین و سومین حرم شریف مسلمانان قرار دارند، ادای احترام کرده و از آن‌ها می‌خواهیم که به روند دفاع از قدس و مسجدالاقصی با تمام توان در برابر دشمن اشغالگر فاشیستی و جنایتکاران جنگی مانند «بن غفیر» ادامه دهند.

جنبش حماس سراسر امت اسلامی و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجدالاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.

دیگر خبرها

  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • عکس/ حضور فلسطینی‌ها در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی
  • فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • رشد جزئی یورو مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • رشد جزئی یورو مبادله‌ای/دلار ثابت ماند
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد