Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@03:26:56 GMT

سهم ۲۳ درصدی تاکسی‌ها در حمل ونقل شهری مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۰۴۰

سهم ۲۳ درصدی تاکسی‌ها در حمل ونقل شهری مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: تاکسی های شهر مشهد با جابه جایی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم ۲۳ درصدی در حمل و نقل شهری این کلانشهر دارد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شرایط عادی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر توسط ۱۱ هزار تاکسی درون شهری در شهر مشهد جا به جا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان فعالیت برای تاکسیرانان در سطح شهر حداقل هشت ساعت کاری است و رعایت این میزان برای تمامی تاکسیرانان الزامی است، تصریح کرد: تعیین این حجم از فعالیت روزانه برای تاکسیرانان با هدف افزایش سطح بهره‌وری ناوگان تاکسیرانی و برگشت برخی از تاکسی‌ها به چرخه حمل و نقل عمومی شهری است تا توسعه ناوگان متناسب با نیاز شهری صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دوران پس از کرونا در حال انجام است.

وی گفت: ضمن نظارت بازرسان سازمان تاکسیرانی شهروندان نیز می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۰۵ سازمان را از وجود تاکسی‌هایی که خارج از حوزه حمل و نقل عمومی فعال هستند؛ مطلع سازند.

محبی با بیان اینکه یکی از موضوعات در حال پیگیری، ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی بر مبنای فعالیت‌های هوشمندانه و الکترونیک است، افزود: در صدد هستیم در کنار ارائه خدمات الکترونیک در بستری یکپارچه به شهروندان، حضور فیزیکی تاکسیرانان در سازمان و دفاتر کارگزاری کاهش پیدا کرده و بتوانند به صورت آنلاین خدمات قابل ارائه از طریق شهرداری و سازمان‌ها را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا دو موضوع افزایش رضایت‌مندی شهروندان از خدمات تاکسیرانی و رضایت تاکسیرانان از خدمات سازمان در دستور کار قرار گرفته است که برای تحقق آن نیازمند وجود یک سیستم هوشمند هستیم تا نقطه نظرات شهروندان را جمع‌آوری و سپس بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر 433617

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرداری مشهد کلانشهر کلانشهر مشهد رانندگان تاکسی تاکسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی