Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@21:26:17 GMT

درخواست نانوایان برای تعیین قیمت جدید نان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۰۶۳

ساعت 24- رییس اتحادیه نان سنتی گفت: برخی مسئولان معتقدند چون گندم گران نشده نان هم گران نمی شود؛ در حالیکه باید گفت آرد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه تمام شده نان را تشکیل می دهد و آن ۷۵ درصد دیگر قیمت تمام شده مربوط به سایر هزینه های آب، برق، گاز و دستمزد کارگر است که هرسال نیز افزایش می یابد. یعنی اگر قرار باشد در تمام بخش ها افزایش قیمت رخ دهد، طبیعتا نان نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن نوروز مقدم در پاسخ به این سوال که آیا نان گران می شود، گفت: سال گذشته بعد از پنج سال که نرخ نان اعلام نشده بود و نانواها در تنگنا قرار گرفته بودند دولت با تشکیل جلسات متعدد به خواسته  اتحادیه  نان سنتی رسیدگی کرد. در حقیقت خواسته ما این بود که بعد از پنج سال و با توجه به افزایش هزینه ها یعنی آب، برق و گاز قیمت نان تقریبا دوبرابر شود اما در نهایت توافقی صورت گرفت و قیمتی نیز اعلام شد.

وی ادامه داد: در بخشنامه هم  قید شد این نرخ  اعلام شده تا زمانی که هزینه خرید گندم یا سایر هزینه های تولید افزایش نیافته ملاک عمل خواهد بود اما واقعیت این است که سایر هزینه های تولید از جمله کارگر، آب، برق، گاز، بیمه و خمیرمایه هر سال افزایش می یابد.

رییس اتحادیه نان سنتی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته نرخ جدید اجرایی شد و از فروردین امسال با افزایش هزینه ها، نانوایان درخواست افزایش نرخ نان داشتند.

وی اضافه کرد: درخواست افزایش نرخ نان را به همه سازمان ها ارسال کردیم زیرا معتقدیم با توجه به افزایش هزینه ها و تورم، بسیاری از هزینه های نانوایان پاس نمی شود. از  مسئولان هم درخواست کردیم که هرچه سریعتر فکری به حال این صنف کنند و اجازه دهند نانوایان مانند سایر  اصناف بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

نوروز مقدم با بیان اینکه مسئولان معتقدند چون گندم گران نشده نان هم گران نمی شود، گفت: اگر قرار است در همه بخش ها افزایش قیمت رخ دهد، نان نیز از این قاعده مستثنی نبوده، زیرا نانوایی ها نیز تحت تاثیر این افزایش قیمت ها هستند و نانوایان نیز در همین شرایط زندگی می کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت