Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:38:44 GMT

توسعه زراعت چوب با آب‌های نامتعارف

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۲۷۵

توسعه زراعت چوب با آب‌های نامتعارف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رضی در نشست مشترک سازمان جنگل‌ها، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و سازمان آب و فاضلاب کشور با موضوع راهکارهای استفاده از آب‌های نامتعارف برای توسعه زراعت چوب در محل سازمان جنگل‌ها برگزار شد، گفت: در سنوات گذشته با توجه به عوامل مختلف از جمله قیمت محصولات چوبی و برداشت چوب از عرصه‌های جنگلی به نحو شایسته ای به این طرح پرداخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمال، توسعه زراعت چوب یکی از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع است که در سال جاری نیز به عنوان یکی از محورهای جهش تولید در نظر گرفته شده است.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا سال ۱۴۰۸ مقرر است به میزان ۳۱۵ هزار هکتار زراعت چوب توسعه یابد که برای دستیابی به این هدف باید به طور متوسط سالانه ۳۰ هزار هکتار زراعت چوب افزایش یابد.

مجری زراعت چوب کشور با بیان اینکه طرحی در شورای اقتصاد برای استفاده از آب‌های نامتعارف در حال تصویب است، افزود: با توجه به منابع آبی محدود در کشور در صدد استفاده از آب‌های نامتعارف (پساب) برای توسعه زراعت چوب هستیم.

کد خبر 4973637

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی طرح زراعت چوب ویروس کرونا قیمت دلار بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی آب های نامتعارف توسعه زراعت چوب جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به زمان ابلاغ برنامه هفتم توسعه، گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده است و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده است، علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد