Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:00:46 GMT

معرفی ۵ قصد خارجی برای سفر

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۴۱۳

معرفی ۵ قصد خارجی برای سفر

تابستان رسیده و فرصت مناسبی برای مسافرت به برخی کشورهای خارجی است. برای انتخاب مقصد تابستانی باید به نکات مختلفی توجه کرد. آب و هوا مطمئنا در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام فلایتیو، برخی ترجیح می‌دهند که به مقصدی با هوای خنک‌تر سفر کنند. برخی هم به دنبال مقصدی گرم با سواحلی جذاب هستند. بهتر است که سریع‌تر مقصد خود را مشخص کنید و به فکر خرید بلیط هواپیما خارجی باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پرواز خارجی خود بعد از لغو محدودیت‌های مربوط به اپیدمی کرونا ویروس می‌توانید از فلایتیو کمک بگیرید.

چه نکاتی در خرید بلیط هواپیما خارجی اهمیت دارد؟

در حال حاضر پیش از اینکه به فکر خرید بلیط هواپیما خارجی باشید باید از انجام پرواز خارجی مطمئن شوید. حتما اطلاعات لازم در مورد محدودیت‌های سفر مناطق مختلف را کسب کنید و شرایط سفر را با شرایط ویزا و پاسپورت خود بسنجید. پس‌ از آن می‌توانید با خیال راحت بلیط هواپیما خارجی خود را تهیه کنید؛ اما با مقاصد جذاب تابستانی آشنا شویم.

کرواسی

کرواسی مقصد بسیار جذابی برای تابستان است. نقاط مختلف کشور، مطمئنا دمای مختلفی را تجربه خواهد کرد؛ اما مناطقی همچون دوبرونیک، دمای متعادل ۲۸ درجه رادارند. این دمای برای گشت و گذار در شهر و همچنین لذت بردن از ساحل، مناسب خواهد بود.

اگر به دنبال یک مقصد با هوای خوب، سواحل زیبا و همچنین هزینه کم هستید، کرواسی گزینه خوبی است. پس از همین حالا به فکر خرید بلیط هواپیما خارجی باشید.

انگلیس

اگر دوست دارید کمی هوای خنک‌تر و ابری‌تری را تجربه کنید، بهترین مقصد کشور انگلیس و شهر لندن است. از نظر محدودیت سفر هم انگلیس محدودیت چندانی ندارد و راحت‌تر از دیگر مقاصد اجازه ورود به شما خواهد داد. در طول روز شما دو نوع هوای متفاوت را در مناطق مرکزی و شمالی انگلیس تجربه خواهید کرد.

صبح و پس از عصر هوا سرد و خنک خواهد بود. در طول ساعات آفتابی هم هوا معمولی است و هیچ‌گاه گرمای شدیدی حس نمی‌کنید. به همین خاطر انگلیس می‌تواند مقصدی خنک و جذاب باشد. پس همین حالا برای بلیط هواپیما خارجی اقدام کنید.

جمهوری چک

بهترین شهر در جمهوری چک، شهر پراگ است. می‌توانید در این شهر به قلعه پراگ، پل چارلز و کلیسای سنت ویتوس سر بزنید. همچنین کروزهای رودخانه‌ای هم در شهر پراگ موجود هستند و پس از تاریکی این کروزها حس زیبا و جادویی را منتقل می‌کنند. هرساله نزدیک به ۸ میلیون نفر به شهر پراگ در جمهوری چک سر می‌زنند.

بد نیست شما هم یکی از این گردشگران خارجی باشید. هزینه‌ی سفر به این پایتخت اروپایی هم چندان بالا نیست و می‌توان با هزینه‌ای کمتر نسبت به هزینه سفر به لندن سری به پراگ زد. مطمئنا هزینه کمتر در خرید بلیط هواپیما خارجی تاثیرگذار خواهد بود.

فرانسه

این لیست بدون اشاره به فرانسه و پایتخت آن یعنی پاریس بی‌معنی خواهد بود. در تمام فصول سال، سر زدن به فرانسه و پاریس فوق‌العاده است. هیچ زمانی، زمان بدی برای خرید بلیط هواپیمای خارجی به پاریس نیست؛ اما در تابستان جذابیت و زیبایی پاریس چند برابر است و ارزش بازدید از این شهر را چند برابر می‌کند.

اما در این شهر، با چه جاذبه‌هایی روبرو هستیم؟ موزه لوور، برج ایفل، کلیسای سنت شپل، کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده و کروز بر روی رود سن همگی از جذابیت‌های گردشگری این شهر هستند.

هرساله میلیون‌ها گردشگر به شهر پاریس سرازیر می‌شوند و مطمئنا دلیلی برای این انتخاب وجود دارد. پاریس کمی گرم‌تر از شهرهایی مانند پراگ و لندن است، اما همچنان در طول روز، هوای معتدلی را تجربه خواهید کرد.

اسپانیا

در پایان باید به شهر بارسلون در کشور اسپانیا اشاره کرد. بارسلون تفاوت فراوانی با پاریس و لندن دارد. می‌توانید از فضای شهری فوق‌العاده جذاب لذت ببرید. ساختمان‌های مدرن را مشاهده کنید و از جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید.

در کنار آن، سواحل و مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای هم در شهر بارسلون موجود است. به خاطر جنوبی بودن اسپانیا، باید انتظاری هوایی گرم‌تر را داشته باشید؛ اما می‌توانید سری به سواحل بزنید و تجربه بهتری با هوای گرم داشته باشید.

همچنین بارسلون شهر خوبی برای خرید کردن و آشنا شدن با محیط شهری و آدم‌ها است. ساختار شهری بارسلون اجازه می‌دهد که ساعت‌ها بدون مزاحمت ماشین‌ها پیاده‌روی کنید. خانه‌ها و مناطق مسکونی به شکل بلوک‌ها بسته ایجاد شده‌اند و این بلوک‌ها اجازه ورود ماشین را نمی‌دهند.

به همین خاطر می‌توان گفت بارسلون یکی از برترین شهرها برای پیاده‌روی است. پس زمان را از دست ندهید و برای خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد بارسلون اقدام کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلایتیو خرید بلیط هواپیما خارجی بلیط هواپیما خارجی خرید بلیط هواپیما خارجی خارجی باشید فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

به گزارش خبرنگار مهر، از اواسط دی‌ماه سال گذشته (۱۴۰۲) قیمت بلیت‌های هواپیما با افزایش رو به رو شد از سوی دیگر کمبود ناوگان هوایی نیز موجب کمیاب شدن بلیت هواپیما در بازار شد؛ پس از رأی دیوان، قیمت بلیت پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی حدود ۱۰۰ درصدی افزایش یافت.

نامشخص بودن قیمت بلیت هواپیما

ایرلاین‌ها مدعی هستند که دلیل گرانی بلیت به دلیل ثابت بودن نرخ در طول ۲ سال گذشته بود. البته همچنان ایرلاین‌ها ادعا می‌کنند که قیمت بلیت هواپیما با توجه به افزایش هزینه‌ها برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و باید نرخ‌گذاری توسط خود شرکت‌های هواپیمایی انجام شود؛ البته دیوان عدالت اداری قیمت گذاری را به خود ایرلاین‌ها واگذار کرده بود اما وزارتخانه راه و شهرسازی این قانون را موقوف‌الاجرا کرد.

بر همین اساس ایرلاین‌ها با موقوف الاجرا شدن قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به لج و لجبازی کردن با سازمان‌های مربوطه افتادند و بلیت‌های خود را قیمت‌های بالا یا «بیزینس» در بازار عرضه می‌کنند که موجب نارضایتی مسافرین شده است.

به طور مثال با شروع موج بازگشت مسافران تهران از کیش و کمبود مسافر در مسیر معکوس، بلیت پرواز تهران - کیش در برخی سایت‌های فروش به کمتر از ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. این در حالی است که بلیت پرواز کیش به تهران با قیمت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وضوح کمبود بلیت در اغلب مسیرها

در حالی که تصور می‌شد بعد از موقوف‌الاجرا رأی دیوان عدالت شاهد بازگشت قیمت بلیت هواپیما به قبل باشیم اما براساس بررسی سایت‌های فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد؛ که برخلاف تذکرهای رئیس سازمان هواشناسی و وزیر راه و شهرسازی همچنان فروش بلیت بالاتر از نرخ‌های مصوب در برخی مسیرها و توسط برخی ایرلاین‌ها ادامه دارد. از طرف دیگر با چارتر کردن برخی از خطوط پروازی توسط آژانس‌های هواپیمایی در روزهای مختلف، بلیت هواپیما نایاب می‌شود.

با وجود اظهارات مسؤولان وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ورود هواپیماهای متعدد به کشور و الحاق آنها به ناوگان هوایی، اما در عمل تغییر محسوسی در عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و افزایش خدمات‌رسانی آنها به مردم صورت نگرفته است؛ البته بعضاً در برخی از مسیرها بلیت هواپیما نیست یا با قیمت نجومی چند برابر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

به طور مثال در برخی از مسیرها پر تردد مانند تهران - مشهد یا بالعکس، بلیت هواپیما نیست! البته با توجه به اینکه هم‌اکنون زمان زیادی از تعطیلات «عیدنوروز» و «عیدفطر» گذشته، پس در نتیجه عدم وجود بلیت در چنین شرایطی توجیه کننده نیست.

البته اخباری مبنی بر آزادسازی سوخت هواپیما و حذف یارانه مطرح شد؛ شرکت‌های هواپیمایی اعتقاد دارند که یارانه سوخت هواپیما عدد قابل توجهی نیست و نخواهد بود در حالی که مسؤولین سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی اظهار می‌کنند که قیمت سوخت یارانه‌ای موجب کاهش چشمگیر بلیت هواپیما می‌شود و اگر سوخت یارانه‌ای هواپیما حذف شود قیمت بلیت قابل کنترل نیست.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت سوخت هواپیما، گفت: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری (۶ هزار ریال) به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت سهمیه‌ای بنزین در بازار آزاد (۱۵ هزار ریال) عرضه می‌شود که طی جلسات اخیر موضوع افزایش قیمت سوخت هواپیما در دولت مطرح شد که این طرح تا اطلاع ثانوی لغو شد.

کلاف قیمت بلیت هواپیما روز به روز در حال پیچیده شدن است؛ مسافران سرگردان برای پیدا کردن بلیت مجبورند سراغ بازار سیاه بروند و هزینه بیشتری پرداخت کنند. اما گرانی بلیت، فقط یک مسئله نیست؛ مسئله دیگر کمبود بلیت در برخی از خطوط پرتردد است. اما مجوز افزایش ۲۹ درصدی بلیت پروازهای داخلی در اردیبهشت (۱۴۰۲)، شرکت‌های هواپیمایی را راضی نکرد.

پس‌از موقوف‌الاجر قانون دیوان عدالت اداری، از سوی سازمان بالادستی تذکرات جدی مبنی به سایت‌های فروش بلیت مبنی بر عدم گران‌فروش داده شد اما در نهایت سایت‌ها از این قوانین سرپیچی کردند. عدم توجه به تذکرات سازمان‌های بالادستی موجب تعلیق سایت‌های گران‌فروش شد.

عدم مشخص شدن قیمت بلیت هواپیما پس‌از سه ماه نا به‌سامانی

محمد محمدی بخش (۲۰ فروردین) در نشست خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه نحوه قیمت‌گذاری بازار بلیت هواپیما چه زمانی به ثبات می‌رسد، گفت: بررسی قیمت بلیت هواپیما با حضور مسؤولان در شورای عالی هواپیمایی و دیوان عدالت اداری برگزار و بررسی شد و قیمت مد نظر ایرلاین‌ها پس‌از تصویب و سیر مراحل قیمت تعیین شده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تا پیش‌از مشخص شدن قیمت مصوب بلیت هواپیما، شرکت‌های هوایی بر اساس ماده ۶ قانون شورای عالی هواپیمای کشوری اگر ایرلاینی دچار تخلف شود، قطعاً تنبیه خواهد شد.

به گزارش مهر، اگرچه رئیس سازمان هواپیمایی کشور طی هفته‌های اخیر از ارسال قیمت مدنظر به دیوان عدالت اداری خبر داد اما همچنان خبری از تصویب نهایی قیمت بلیت هواپیما در بازار نیست!

نحوه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در انتظار رأی ستاد تنظیم بازار

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال مهر در خصوص زمان مشخص شدن نحوه قیمت بلیت هواپیما، اعلام کرد «تا امروز هنوز رأی دیوان عدالت اداری در مورد قیمت‌گذاری‌های بلیط هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

وی در ادامه تاکید کرد: قیمت بلیط هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر باشیم تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.»

در حالی این شرایط هم اکنون گریبان گیر متقاضیان بلیت است که روز گذشته خبری مبنی بر مجوز خرید جت شخصی نیز از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رسانه‌ها مطرح شد و سرو صداهای زیادی نیز به پا کرد.

خرید و فروش جت شخصی در بازار صنعت هوایی!

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبری مبنی بر آزاد بودن خرید و فروش جت شخصی ۷ نفره خبر داد و اعلام کرد «خرید و فروش جت‌های ۷ نفره برای عموم شهروندان آزاد است.

همچنین وی افزود: در حال حاضر «بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند، مانند: تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از متقاضیان جت‌های خصوصی‌اند.»

با توجه به سخنان رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص «خرید و فروش جت شخصی» و عدم توجه به وضعیت بازار بلیت هواپیما مشخص است این بازار به دست متمولین افتاده، زیرا قطعاً مبلغ جت شخصی به‌گونه‌ای نخواهد بود که عموم مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. به نظر بهتر بود متولی صنعت هواپیمایی کشور ابتدای به دنبال سامان‌دهی بلیت هواپیما بود تا آزاد سازی خرید جت شخصی برای عموم مردم! نکته جالب توجه این است که وقتی نگاهی به قیمت جت شخصی ۷ نفره می‌اندازیم مشخص می‌شود فقط بخشی از جامعه توان خرید این وسیله را دارند زیرا کمتر کسی می‌تواند حداقل ۱۸۰ میلیارد تومان بابت یک وسیله نقلیه شخصی بپردازد.

کد خبر 6083010 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی