Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:48:03 GMT

سازمان بازرسی: داورزنی بازنشسته است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۴۲۶

سازمان بازرسی: داورزنی بازنشسته است

سازمان بازرسی در تازه‌ترین تاکیدی که به وزارت ورزش داشته خواستار اعلام بازنشستگی رئیس فدراسیون والیبال شده است اما تصمیم نهایی در این مورد را وزیر ورزش خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه محمدرضا داورزنی نزدیک به ۱۰ ماه است در بازگشت مجدد ریاست فدراسیون والیبال را برعهده گرفته است اما سازمان بازرسی همچنان تاکید دارد وی بازنشسته است و وزارت ورزش باید این موضوع را به طور رسمی اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از این هم یک بار دیگر سازمان بازرسی خواستار تعیین تکلیف داورزنی شده بود که وزیر ورزش با اختیار خود وی را همچنان در مسئولیتش حفظ کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش داورزنی به خبر بازنشستگی اش قانون درباره بازنشستگی داورزنی چه می‌گوید؟

داورزنی درباره ابهاماتی که در مورد بازنشسته بودنش مطرح می شود گفت: موضوع بازنشستگی به وزارت ورزش باز می‌گردد. قوانینی وجود دارد که این قوانین به وزیر این اجازه را می‌دهد که نیرویی را تا ۶۵ سالگی حفظ کند. در حال حاضر من ۵۹ سال دارم. درست است که نزدیک به ۳۹ سال سابقه خدمت دارم اما همان قانون به وزیر این اجازه را می‌دهد. موضوع سن تا ۶۵ سالگی همچنان وجود دارد. این از اختیارات وزیر است. همان وزیر به من گفته که به والیبال بروم. ما نیز در حال انجام کار هستیم.

قرار نیست من تا ابد رئیس فدراسیون والیبال باشم. به لحاظ مقررات بین المللی عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی هستم. اگر فدراسیون ایران نباشد تا ۷۲ سالگی می‌توانم در کنفدراسیون آسیایی و هیئت رئیسه جهانی حضور داشته باشم و الا نه اینجا ارث پدری ماست و نه قرار است مادام العمر در آن حضور داشته باشیم. توفیق داشتم ۳۸-۳۹ سال در خدمت مردم باشم. هر کجا قانون اجازه ندهد کار دیگری انجام خواهم داد. الزاماً نباید رئیس باشم. فکر و ایده داریم و می‌توانیم کار انجام دهیم. موضوع بازنشستگی در اختیار من نیست که بخواهم برخلاف قوانین کشور تصمیم بگیرم و از اختیارات وزیر ورزش است.

داورزنی در مورد اختیاراتی که وزیر ورزش برای حفظ او دارد توضیح داد و گفت:  کمیسیون سازمان استخدامی وجود دارد که درآن درخواست‌های وزارتخانه‌ها بررسی می‌شود. این باز می‌گردد به اینکه چه تصمیماتی در این کمیسیون گرفته شود. علاوه بر وزارت ورزش، وزارتخانه‌های دیگر نیز وجود دارد که تمایل دارند برخی مدیران خود را حفظ کند. این درخواست‌ها در کمیسیون مطرح می‌شود و در آنجا تصمیم گیری می‌شود. زمانی که ۶۵ سال پر شود دیگر هیچ کسی نمی‌تواند شما را حفظ کند مگر اینکه جزو مقامات مانند نماینده مجلس یا وزرا باشید. غیر از این دیگر پس از سن ۶۵ سالگی نمی‌توانید فعالیت کنید و مجبور به ترک پست خواهید شد.

رئیس فدراسیون والیبال در بخش دیگری از این گفتگو در واکنش به این پرسش که «پس تا هر وقت سلطانی فر باشد شما هم خواهید ماند؟» گفت: ما متقاضی این قصه نبوده‌ایم. من هر زمان که بخواهم می‌توانم بازنشسته شوم اما زمانی که سیستم به من نیاز دارد، می مانم.

هر چند محمدرضا داورزنی توضیحات کاملی در مورد نحوه ماندنش در والیبال ارائه داد اما کسب اطلاع شد طی روزهای گذشته سازمان بازرسی در نامه مجددی به وزارت ورزش خواستار اعلام بازنشسته بودن رئیس فدراسیون والیبال شده است.

براساس توضیحاتی که داورزنی ارائه داده بود باز هم این اختیار برای وزیر ورزش وجود خواهد داشت که رئیس فدراسیون والیبال را در مسئولیتش حفظ کند. البته این بار در نامه سازمان بازرسی عنوان شده در صورتی که وزارت ورزش بازنشسته بودن وی را اعلام نکند، حضور داورزنی در والیبال غیرقانونی خواهد بود و حق امضا نخواهد داشت. 

باید دید این بار هم مسعود سلطانی فر از اختیارات خود استفاده می کند و داورزنی را در فدراسیون والیبال حفظ خواهد کرد یا به این نامه پاسخ مثبت خواهد داد و رئیس فدراسیون والیبال را بازنشسته خواهد کرد؟

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم محمدرضا داورزنی فدراسیون والیبال سازمان بازرسی کل کشور وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر فدراسیون والیبال قانون منع به کارگیری بازنشستگان بازنشستگی داورزنی رئیس فدراسیون والیبال سازمان بازرسی وزارت ورزش وزیر ورزش ۶۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال در دو سال گذشته شرایط مساعدی نداشته است. افزایش ناکامی تیم‌های ملی فوتبال کشور در رقابت‌های مختلف، مخصوصاً ناکامی‌های بزرگ تیم‌های ملی بزرگسالان و امید، افزایش تنش‌ها در سطوح مختلف فوتبال و تاثیرگذاری آن بر جامعه و برخی تخلفات صورت گرفته وزارت ورزش را به عنوان متولی اصلی ورزش نسبت به شکل مدیریت کلان فوتبال حساس کرده است.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ برخی منابع در این زمینه به خبرنگار اطلاع دادند که کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش در همین زمینه و برای نشان دادن حساسیت و نگرانی خود جلسه‌ای فوق برنامه با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کرده و نکاتی را به آنها گوشزد کرده است. یک منبع آگاه دیگر در این زمینه مدعی شد کیومرث هاشمی در این جلسه از لزوم تغییراتی در سطح مدیریت فدراسیون فوتبال گفته است. طبق شنیده‌های غیررسمی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که در چند روز گذشته بابت برگزاری رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در تایلند به سر برده است برای این جلسه سفری به تهران داشته است.

حال باید دید موضع وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در قبال خبر برگزاری این جلسه چیست و آیا آنها این جلسه و بازگشت تاج از تایلند به تهران را تایید می‌کنند یا خیر. همین‌طور باید منتظر ماند و دید تغییرات مد نظر وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال شامل چه مواردی می‌شود.

مهدی تاج رئیس فعلی فدراسیون فوتبال در سال 1401 بعد از یک پروسه عجیب که منجر به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال شده بود به ساختمان سئول بازگشت. این در حالی است که تا زمان انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال زمان زیادی باقی نمانده است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898864

دیگر خبرها

  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • منظمی سرپرست دبیرکلی والیبال شد
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • منظمی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • دستور از اتاق رئیس: پاداش تاریخی برای بلیت پاریس