Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مجلس به روزهای تعیین رئیس دیوان محاسبات نزدیک می‌شود و تا امروز نام چند نفر برای تصدی این کرسی در رسانه ها مطرح شده است.

 بیشتر از یک ماه است که مجلس یازدهم با همه اعضای جدید و تازه‌کارش در حوزه پارلمان روی کار آمده است و چند هفته‌ای هم می‌شود که پرونده تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی به پایان رسیده است و حالا دیگر وقت آن رسیده کم‌کم تکلیف نهادهای وابسته به مجلس هم مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهایی که پیش از تصمیم‌های رسمی زمزمه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره آنها مطرح است.

یکی از این نهادها دیوان محاسبات است.  که با قدمتی چندصد ساله وظیفه دارد به کلیه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر کرده، رسیدگی کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

حال مدتی است پچ‌پچ‌ها بر سر گزینه‌های احتمالی برای ریاست دیوان محاسبات شدت گرفته . گاهی صحبت از متصدیان سال‌های قبل به میان می‌آید و گاهی هم از نمایندگان دوره قبل مجلس سخن‌ها رانده می‌شود.

همیشه یکی از احتمالات و گمانه‌زنی‌ها درباره تصدی یک کرسی، سکاندار فعلی آن است که این قاعده برای دیوان محاسبات هم در نظر گرفته می‌شود و از همین منظر این روزها «عادل آذر» به عنوان یکی از گزینه‌های روی میز مجلس یازدهم برای ماندن در این نهاد نظارتی مطرح می‌شود. البته از آنجا که مجلس یازدهم شمشیر را برای اقدام مجلس دهم از رو بسته‌اند بعید است بار دیگر منتخب مجلس دهم برای دیوان محاسبات را در این سمت ابقا کنند.

البته عادل آذر تنها گزینه‌ مطرح شده نیست و دراین میان اسم‌های دیگری هم به گوش می‌رسد. بعد از آنکه موضوع انصراف زاکانی از گزینه مرکز پژوهش‌ها در فضای مجازی مطرح شد، معادلات درباره انتصابات و انتخابات‌ اهالی مجلس یازدهم پیچیده‌تر شد و این احتمال قوت گرفت که شاید زاکانی برای رفتن به دیوان محاسبات عزم کرده است و برای همین تلاش می‌کند تا راهی پیدا کند که به یکی از این دو نهاد ختم شود.

مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس نهم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان در دولت احمدی‌نژاد هم یکی دیگر از گزینه‌هایی بود که اسمش در میان زمزمه‌ها به گوش می‌رسد البته بعد از حواشی که درباره زمان مدیریتش بر سایپا و ایران خودرو مطرح شد و البته نداشتن سابقه کافی، بعید است دستش به این کرسی برسد.

«لطف‌الله فروزنده» دستیار امور استان‌های تولیت آستان قدس رضوی و معاون محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق نیز از دیگر کاندیداهای مطرح برای ریاست دیوان محاسبات هستند.

در میان گزینه‌ها یک اسم نام‌ آشنای دیگری هم وجود دارد و آن «محمد عباسی» مشاور احمدی‌نژاد در آمریکای لاتین، وزیر تعاون در دولت نهم و اولین وزیر ورزش و جوانان ایران است. کسی که سابقه نمایندگی در مجلس هفتم را دارد و نائب رئیس کمیسیون برنامه بودجه در آن مقطع بوده است.

باید دید در نهایت رأی مجلس بر انداختن نام کدام گزینه و کاندیدا در گلدان قرار می گیرد. هرچند بعید به نظر نمی رسد که رییس بعدی دیوان محاسبات نه از بین گزینه های مطرح شده بلکه چهره ای جدید باشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد دیوان محاسبات مجلس یازدهم گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی کین باتعصب برگرد به تیمت!‏

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته اکثر رسانه‌های انگلیسی ‏معتقد بودند روزهای حضور اریک تن‌هاخ در شهر منچستر به شماره ‏افتاده است. ‏

برخی گزارش‌ها مدعی هستند فارغ از هر نتیجه‌ای که تن‌هاخ در ‏هفته‌های باقی‌مانده به دست بیاورد به دستور جیم راتکلیف‌، مالک ‏جدید باشگاه، در پایان فصل اخراج خواهد شد ولی برخی دیگر ‏می‌گویند تنها چیزی که می‌تواند تن‌هاخ را در منچستر حفظ کند ‏کسب سهمیه اروپایی است. ‏

از زمان مطرح شدن این گزارش‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری ‏درباره جانشین احتمالی او مطرح شده است. این گزینه‌ها نام‌های ‏چند نفر از مربیان بزرگ را شامل می‌شود از جمله زین‌الدین زیدان، ‏گرت ساوت‌گیت، توماس توخل و روبرتو دی‌زربی. ‏

اما امروز یکی از ستاره‌های سابق یونایتد برای هدایت تیم گزینه‌ای ‏جذاب مطرح کرد که بلافاصله مورد استقبال گسترده برخی از ‏هواداران قرار گرفته است. جوزپه روسی، مهاجم سابق شیاطین سرخ، ‏که در دوران حضور در این تیم با روی کین همبازی بوده می‌گوید این ‏روزها هیچکس بهتر از روی کین نمی‌تواند به وضعیت اسف‌بار یونایتد ‏پایان بدهد.‏

روسی می‌گوید یونایتد به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد و روی کین ‏چون فرهنگ حاکم بر باشگاه را بهتر از هر کس می‌شناسد برای این ‏کار ایده‌آل است. او گفت:" اگر روی کین سرمربی یونایتد بشود واقعا ‏عالی است. همه کیف می‌کنیم. باشگاه صد در صد باید به این گزینه ‏فکر کند. روی اسطوره باشگاه است و در ساخته و پرداخته شدن ‏فرهنگ یونایتد نقش خیلی مهمی داشته و دقیقا به همین خاطر ‏است که یونایتد به او نیاز دارد. بعضی بازیکنها که تعصبی به پیراهن ‏ندارند حتما از شنیدن اسم روی کین به وحشت می‌افتند. در اینکه ‏یونایتد به خانه‌تکانی نیاز دارد هیچ شکی نیست. آقایان مدیر، روی ‏کین را بیاورید". ‏

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • روی کین باتعصب برگرد به تیمت!‏
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • حامد بهداد و سحر دولتشاهی بهم رسیدند
  • حامد بهداد و سحر دولتشاهی در کمدی فانتزی «مفت‌ بر»
  • یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • باشگاه تراکتور از مذاکره با گزینه مطرح خبر داد/ گل محمدی راهی تبریز می شود؟
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است