Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:17:15 GMT

به همه گروه‌های خونی نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۶۵۱

به همه گروه‌های خونی نیاز داریم

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از دارندگان همه گروه‌های خونی دعوت کرد برای اهدا قسمتی از خون زندگی‎بخش خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

او افزود: اکنون سه پایگاه فعال در استان داریم که پایگاه بوشهر از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ و  ۱۶ تا ۲۰ و پایگاه‌های برازجان و گناوه از ساعت ۸ تا ۱۲ میزبان اهدا کنندگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و پیشگیری از تشکیل تجمع‌ها، گروه سیار ما فعال نیست و اهدا کنندگان فقط در این سه پایگاه می‌توانند خون اهدا کنند.

بیشتر بخوانید

مردم همیشه همراهمان بوده‌اند/ هر اهدا کننده خون می‌تواند جان سه نفر را نجات دهد

عبیدی عنوان کرد: برای حفظ سلامت مراجعه‌کنندگان، تب سنجی، تعویض ماسک و دستکش، ضدعفونی دست‌ها، نوبت دهی اینترنتی و ضد عفونی مرتب سطوح انجام می‌گیرد.

او افزود: هر اهدا کننده می‌تواند به نجات زندگی سه نفر کمک کند، زیرا سه فرآورده از خون اهدایی او تهیه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال داشته باشد به شرط اینکه توانایی اهدا خون داشته باشد می‌تواند اهدا کننده باشد؛ البته سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه‌گیری نبض، فشار خون و درجه حرارت بدن و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

عبیدی با اشاره به اینکه بوشهر جزء استان‌های برتر در زمینه اهدا خون است، گفت: هر جامعه‌ای که اهدا کننده مستمر بیشتری داشته باشد یعنی خون سالم بیشتری در آن جامعه وجود دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدا خون گروه های خونی کمبود خون انتقال خون اهدا کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فارس  توزیع شده است.

مریم مهارت با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از کمبود‌های شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان اجرا می‌شود.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: همچنین یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۸ مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر ۱۴۰۲ تاکنون توزیع شده است.

مهارت بیان کرد:، چون گروه‌های سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می‌کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می‌شود.
بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می‌یابد.
 رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان از  اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر