Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، «رضا اردکانیان» در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروه ملی سازگاری مقابله با کم‌آبی تشکیل شده است، اظهار داشت: این تفکر را باید از ذهن مردم خارج کنیم که کم‌آبی و خشکسالی یک پدیده غیرمترقبه است در حالی که این موضوع در منطقه ما ذاتی بوده و باید به سمت سازگاری با آن حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: وزیران نیرو، کشور و صنعت، معدن و تجارت و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و حفاظت از محیط زیست در کارگروه ملی مقابله با کم‌آبی عضویت دارند.

اردکانیان عنوان کرد: برای استان‌ها برنامه سازگاری با کم‌آبی تدارک دیده شده، اطلاعات استان‌ها جمع‌آوری و تا حدودی توسعه آب محور استان‌ها براساس برنامه‌ کارگروه مصوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع آبی منوط به نهایی شدن برنامه کارگروه ملی سازگاری مقابله و با کم‌آبی استان‌ها است، تصریح کرد: درخواست داریم با برگزاری نشست‌های مشترک درخصوص موضوعات بین بخشی به وزارت نیرو کمک شود.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه همواره در سال پایانی دولت‌ها نوعی ارتفاع کم کردن طبیعی در دستگاه‌های اجرایی رخ می‌دهد که برای جلوگیری از آن برنامه‌های عملیاتی و اجرایی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال قصد داریم ۲۵۰ هزار طرح بزرگ را به بهره‌برداری برسانیم و گزارش آن از پیش به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری ارائه شده است.

اردکانیان افزود: دولت در سال پایانی به نقطه اوج از حیث تسلط و سعی و خطا رسیده و ملاحظاتی که می‌تواند بر آثار تصمیمات اثرگذاری داشته باشد به حداقل می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه بعد از حدود ۴۰ سال قصد داریم لایحه جدیدی برای مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع آبی تدوین کنیم، یادآور شد: ۴۰ سال قبل قانون توزیع عادلانه آب به تصویب رسید، در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت و تغییر اقلیم بحث پربود آب واقعی نیست، چالش ما حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع آبی موجود است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری رضا اردکانیان وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری رضا اردکانیان وزارت نیرو منابع آبی بهره برداری کم آبی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟

سید محمد حسینی امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینکه برنامه هفتم چه زمانی ابلاغ می‌شود؟ گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در مورد احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی