Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@07:45:24 GMT

قتل مرد افغان در دشتستان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۶۸۸

قتل مرد افغان در دشتستان

فردی که در شهرستان دشتستان با یک مرد ۴۲ ساله تبعه افغانستان درگیر و وی را به قتل رسانده بود دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که در شهرستان دشتستان با یک مرد ۴۲ ساله تبعه افغانستان درگیر و وی را به قتل رسانده بود دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرگ مشکوک مردی ۴۲ ساله تبعه افغانستان در بیمارستان شهید گنجی برازجان، سریعا مأموران انتظامی با حضور در بیمارستان و بررسی موضوع به قتل متوفی مشکوک و با هماهنگی مقام قضائی جسد وی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ارشد انتظامی اظهار کرد: با اعلام نظر پزشکی قانونی و مشخص شدن فوت بر اصابت جسم سخت به سر متوفی و محرز شدن وقوع قتل، تلاش برای شناسائی و دستگیری قاتل آغاز شد.

او عنوان کرد: با تحقیقات میدانی گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی، تجزیه و تحلیل سرنخ های موجود، یک نفر مظنون به قتل شناسائی شد.

سردار واعظی بیان کرد: پس از پیشرفت تحقیقات پلیسی و تنگ تر شدن عرصه بر متهم و بهره گیری از رویکرد جامعه محور پلیس، قاتل مجبور شد خود را به پلیس دشتستان تسلیم کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: متهم در بازجوئی های پلیس اعتراف کرد که مقتول کارگر کارگاه بلوک زنی برادرش بوده و بر اثر اختلافات شخصی و درگیری وی را به قتل رسانده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قتل دشتستان بوشهر مرد افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یوان‌دی‌پی) اعلام کرده است که به‌رغم چالش‌های بزرگ و محدودیت‌ها در برابر کار زنان در افغانستان، اما تجارت‌های زیر مالکیت و اداره آن‌ها در کشور به‌عنوان پایه‌های اساسی ثبات اقتصادی عمل می‌کند.

این تحقیق فعالیت زنان افغان در بخش تجارت را طی سه سال گذشته مورد ارزیابی قرار داده است.

کانی ویگناراجا، مدیر منطقه‌ای برنامه انکشافی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه در این مورد گفته است: زنان کارآفرین در سخت‌ترین شرایط، جسارت و تدبیر باورنکردنی از خود نشان داده‌اند.

براساس این گزارش، تبعیض و محدودیت‌های کاری فرا راه زنان کارآفرین افغان و همچنان سیستم مالی به‌شدت ضعیف، ۴۱ درصد از بیش از سه هزار زن مورد بررسی را مجبور به بدهکاری کرده است.

حدود سه چهارم پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند که با محدودیت‌های شدید حرکتی، از جمله عدم امکان سفر حتی به بازارهای محلی بدون محرم روبه‌رو هستند.

بربنیاد تحقیق یوان‌دی‌پی، تنها پنج درصد از زنان کارآفرین در افغانستان از طریق بانک‌ها یا موسسات مالی کوچک وام دریافت کرده‌اند.

طبق یافته‌های این تحقیق، در مجموع ۱۵.۸ میلیون افغان در ناامنی غذایی قرار دارند و نرخ اشتغال زنان نیز به شش درصد رسیده است.

به گفته یوان‌دی‌پی، این نهاد در همکاری با شرکای خود از ۷۵ هزار کسب‌وکار کوچک در افغاستان حمایت و در مجموع برای ۹۰۰ هزار تن فرصت‌های شغلی ایجاد کرده است.

استفان رودریکس، نماینده یوان‌دی‌پی در افغانستان گفته است: زنان مدت‌هاست که نیروی محرک رفاه خانواده‌ها در افغانستان بوده و نقش مهمی در حفظ اقتصاد محلی بازی می‌کنند.

وی تاکید کرده است که این نهاد سرمایه‌گذاری روی زنان را افزایش خواهد داد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، این گروه زنان را از کار در دفاتر دولتی و خصوصی و نیز کار با موسسات بین‌المللی ممنوع کرده است.

این اقدام طالبان زنانی را که نان‌آور خانواده‌های‌شان هستند، با چالش‌ روبه‌رو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • رهایی گروگان ۱۲ ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»