Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:40:01 GMT

طرح برچيدن مجسمه ها از کنگره

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۸۶۲

طرح برچيدن مجسمه ها از کنگره

خبرگزاری آریا- مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده درباره طرح برچیدن مجسمه‌های متعلق به کسانی که حامی برده داری بودند، رأی گیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نشریه هیل نوشت: استنی هویر رهبر دموکرات اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد مجلس نمایندگان هفته آینده درباره طرح برچیدن مجسمه‌های متعلق به چهره‌های کنفدراسیون یا به عبارت دیگر کسانی که حامی برده داری بودند، رأی گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قانونگذران آمریکایی قرار است چهارشنبه هفته آینده درباره این طرح که استنی هویر روز دوشنبه آن را همراه با پنج تن از اعضای بلند پایه فراکسیون سیاه کنگره ارائه رد، رأی گیری کند.
استنی هویر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شرم آور است که افرادی که برای تقسیم کشور و تحقیر سیاهپوستان بسیار تلاش کردند، در سالن‌های کنگره مورد احترام قرار گیرند. امیدوارم همه همکارانم در حمایت از این طرح به ما بپیوندند که هدف آن اصلاح خطا‌های تاریخی و اطمینان از این است که تنها افرادی با تندیس و مجسمه در کنگره مورد تکریم قرار گیرند که اقداماتشان موجب آزادی، وحدت و حقوق برابر شده باشد.»
در این طرح به طور اخص برچیده شدن 11 مجسمه متعلق به چهره‌های کنفدراسیون در کنگره خواسته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تندیس راجر تانی قاضی ارشد سابق دیوان عالی آمریکا که در سال 1857 حکم به برده داری و سلب حقوق شهروندی سیاهپوستان رای داد؛ چارلز ایکوک از فرمانداران سابق کارولینای شمالی؛ جان کالهون از اعضای شناخته شده کنگره برای دفاع از برده داری و جیمز پل کلارک از سناتور‌های سابق آمریکا و فرماندار سابق آرکانزاس که از برتری سفید پوستان حمایت می‌کرد، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح برچیدن برده داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!

روماریو در 58 سالگی باز هم پا به توپ می‌شود.

طرفداری | روماریو، اسطوره فوتبال برزیل و مهاجم سابق بارسلونا در 58 سالگی برای باشگاهی در برزیل به میدان خواهد رفت.

با اعلام روماریو در شبکه‌های اجتماعی، او نام خودش را به عنوان یکی از بازیکنان باشگاه آمریکا RJ در لیگ دسته دو ریو دو ژانیرو ثبت کرده، باشگاهی که ریاست آن را بر عهده دارد. این اسطوره 58 ساله در بازی‌های آینده آمریکا RJ برای این تیم به میدان خواهد رفت. گفتنی است پسر او، رومارینیو نیز برای تیم آمریکا RJ بازی می‌کند و روماریو فرصت هم بازی شدن با فرزند خود را دارد. روماریو در X (توییتر سابق) نوشت:

حال آماده هستم تا به آمریکا RJ محبوبم در چندین بازی کمک کرده و همچنین، رویای بازی در کنار پسرم را محقق کنم. ورزشکاران و بازیکنان فوتبال اندکی این فرصت را داشته‌اند که در کنار پسر خود بازی کنند و من در 58 سالگی، هنوز در فرمی فوق العاده قرار دارم. امیدوارم او گاهی به من پاس دهد و با من بازی کند، تا بتوانم بهترین گلزن بمانم.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ