Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره شرح مقالات و شرح غزلیات شمس تبریزی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، دوره آموزشی شرح غزلیات شمس تبریزی با شرح یک یا دو غزل، در هر هفته انجام خواهد شد. این غزل‌ها از پیش مشخص خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند در باره آن‌ها بیاندیشند.

مدرس این دوره سید امیر اکرمی است و از روز یکشنبه ۵ مردادماه روزهای یکشنبه‌ ساعت ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۳۰ به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در دوره شرح مقالات شمس تبریزی با این ایده که کتاب‌های مولانا تفسیر گفته‌های شمس است و مقالات شمس روشنگر بیانات مولانا، تلاش بر این است که آثار این دو در پرتو اندیشه‌های یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد. در کلاس مقالات شمس تبریزی ، کتاب مبنا «مقالات شمس تبریزی» ، تصحیح محمدعلی موحد است.

پرسش اصلی که در این خوانش پی گرفته می‌شود،  پرسش‌های هستی‌شناسانه، انسان‌شناسانه، و معرفت‌شناسانه خواهد بود. از آنجایی که این دوره مبتنی بر متن بوده و بر اساس نظم کتاب پیش می‌رود علاقه‌مندان می‌توانند از هر زمانی که وارد دوره می‌شوند بر اساس متن مورد تدریس با فرآیند کلاس همراه شوند.

مدرس این دوره سودابه کریمی است و شروع دوره از سه‌شنبه ۷ مردادماه سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۳۰ به صورت برخط (آنلاین) برگزار می شود.

سودابه کریمی دارای تالیفاتی از جمله «بانگ آب؛ دریچه‌ای به جهان‌نگری مولانا» و «حجره خورشید، شرحی بر مقالات شمس تبریزی» است و کتاب‌های «اسلام و مدرنیته» و «در باب دین: معنا، رویکرد و آینده» با ترجمه این مولاناشناس کشورمان منتشر شده است.

همچنین  سید امیر اکرمی دارای دکترای فلسفه دین از دانشگاه مک گیل کاناداست و سابقه تدریس در دانشگاه ییل و ایسترن منونایت آمریکا، موسسه المهدی بیرمنگام و مؤسسۀ حکمت و فلسفه ایران و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را داراست و دارای کتاب و مقالات بسیار در حوزه عرفان و فلسفه است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها با شماره 88253719 تماس بگیرند یا به کانال موسسه به نشانی @sorooshemewlana یا سایت به نشانی  www.lms.rumi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شمس تبریزی مقالات شمس تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.»

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس پیرامون شعار نمایشگاه کتاب امسال نوشت:

«‏‎#بخوانیم_و_بسازیم به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

‎#نمایشگاه_کتاب
‎#کتاب

۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای تهران و ketab.ir‎»

به گزارش ایمنا، «بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ نیز خواهد بود و سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (۱۴۰۲) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم» برگزار شده بود.

کد خبر 745531

دیگر خبرها

  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد