Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: حجاب موضوعی فردی و شخصی نیست بلکه حکم شرعی، کلام و قانون الهی است که باید رعایت شود. 

وی ادامه داد: در جامعه امروز به اصل شرعی بودن این موضوع کمتر توجه می‌شود و افراد این امر را موضوعی شخصی قلمداد می‌کنند که دلیل اصلی آن، ناآگاهی از اصل حکم و فلسفه حجاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید در مقابل تبلیغات سوء دشمن ایستادگی کنند و جامعه امروز را با آثار واقعی عفاف و حجاب برای فرد و آثار و برکت برای اجتماع و تکریم خانواده آشنا کنند.

رستمیان تصریح کرد: باید دست دشمن در این زمینه بسته شود، زیرا این دشمن است که با تمام توان تلاش می‌کند تا این آسیب را در جوانان و به ویژه در فضای مجازی، عادی‌سازی کند.

وی افزود: مشکل عفاف و حجاب در جامعه بدون شک در سایه همدلی و برخوردهای مطابق با موازین شرعی، حل شدنی است. 

رستمیان به شرایط امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از روش های تخصصی است که باید فرد مورد نظر، تخصص و شناخت لازم از این امر را داشته باشد زیرا نهی از منکر تنها صرف گفتن کفایت نمی کند. 

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، نقش مهم و اساسی در زمینه سالم سازی جامعه ایفا می‌کند که باید با روش صحیح آن را به انجام رساند تا تبدیل به منکر دیگری نشود. 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن از عادی سازی بدحجابی و رواج بی حجابی، نابود کردن جامعه اسلامی است که به اندازه توان، تاکنون موفق نبوده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا با ایجاد بصیرت و آگاهی در جامعه، نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ الی ۲۷ تیرماه به نام هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است. 

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب حوزه علميه سمنان دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب حوزه علميه سمنان دامغان روز عفاف و حجاب حوزه علميه سمنان دامغان عفاف و حجاب نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه در سال جدید مردم در امور مختلف بویژه امور اقتصادی باید بیشتر از گذشته احساس نقش و وظیفه کنند گفت: تحقق شعار سال نیازمند تهیه پیوست و سندی جامع با هدف مردمی سازی امور است.

وی با تبیین برخی مولفه‌ها در جهت تحقق بخشیدن به اهداف کلان کشور در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی گفت: استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، مطالعات علمی عمیق در ریشه یابی مشکلات، توجه به سلامت اداری، تقویت روحیه جهادی و مستحکم کردن ارتباط با مردم نقش موثری در سرعت دادن به برنامه‌ها و اولویت‌های کشور دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های دولت در حوزه مسکن از این اقدامات تشکر کرد و گفت: البته بهتر است دولت تا حد ممکن خود را درگیر مسکن سازی نکند بلکه با واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به مردم و انجام دادن نقش نظارتی درست، اهداف ساخت مسکن را محقق کند.

وی تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در امور مختلف حتی مسکن سازی می‌تواند انقلابی بزرگ در آن حوزه را رقم بزند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه قم در نشر معارف اهل بیت در جهان اسلام گفت: توجه به دغدغه‌ها و مبانی توسعه این استان باید مورد توجه خاص مسئولان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آخر با اشاره به اقدامات ضد انسانی رژیم غاصب صهیونیستی و کشتن انسان‌های بی گناه در غزه ابراز امیدواری کرد: در سال جدید درد‌های جانکاهی که به امت اسلام روا داشته شد برطرف و زمینه گسترش بیداری اسلامی در جهان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه