Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک یزد با اشاره به افزایش غیرقابل کنترل قیمت مسکن و موفق نبودن طرح‌های مختلف دولت برای کنترل این بازار، گفت: طرح‌هایی مانند مسکن مهر در ساماندهی بازار مسکن موثر نبود چرا که حتی در حال حاضر قیمت این واحدهای مسکونی نیز با پشتوانه دولت دو برابر شده است.

«حسن ذوالفقاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به افزایش چشمگیر و غیرقابل تصور قیمت مسکن، اظهار کرد: متاسفانه قیمت مسکن در حال حاضر از کنترل خارج شده و روندی صعودی را طی می‌کند که البته عوامل متعددی در این رابطه دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره به افزایش قیمت هر کیلوگرم میلگرد به بیش از ۱۰ هزار تومان اشاره کرد و گفت: قیمت سیمان با افزایش ۲۰ درصدی و قیمت آجر نیز با تایید دولت ۲۵ درصدی رشد داشته، علاوه بر اینها عوارض شهرداری و دیگر مصالح ساختمانی حتی لوازم برقی ساختمان نیز افزایش قیمت داشته‌اند و در حین حال دستمزد یک کارگر ساده هم به روزانه ۱۷۰ هزار تومان و البته دستمزد استادکار به روزانه ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

این مسئول با بیان این که تقاضای خرید مسکن با وجود افزایش قیمت ملک در سراسر استان یزد روند صعودی داشته است، گفت: علاوه بر تقاضای خرید، تقاضای اجاره خانه نیز با وجود افزایش ۲۰ درصدی نرخ اجاره، افزایش داشته اما توان مردم با قیمت‌ها هیچ برابری نمی‌کند لذا نسبت به سال‌ گذشته توان خرید و اجاره خانه از سوی مردم نیز افت شدیدی داشته است.

وی از گزارش نشدن مشکل تخلیه اجباری خانه توسط صاحبخانه‌ها به دنبال افزایش قیمت اجاره در یزد خبر داد و گفت: به دنبال حکم دولت برای جلوگیری از تخلیه خانه‌ها به علت مشکل اجاره‌ی ملک، اکثر مستاجران در یزد با توافق صاحب‌خانه‌ها توانسته‌اند با وجود افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها قرارداد خود را تمدید کنند اما در حین نظارت بنگاه‎داران نسبت به این موضوع، برخی از صاحب‌خانه‌ها نیز خودسرانه اجاره‌ی خانه را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داده و برخی مستاجرین نتوانسته‌اند قراردادشان را تمدید کنند.

احتکار مسکن از عوامل بی‌سامانی  این بازار

نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک یزد با بیان این که وضعیت بد بازار مسکن امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه را دچار اختلال کرده است، گفت: وضعیت سرمایه‌گذاری بر حوزه مسکن بسیار نامطلوب است لذا سرمایه‌گذاران نیز کمتر در این بازه زمانی، راغب به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.

وی به احتکار مسکن به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت در این بازار اشاره و در رابطه با اقدام دولت در این باره تصریح کرد: البته اخیراً دولت نسبت به شناسایی خانه‌های خالی اقدام و برای آن‌ها مالیات‌های سنگینی در نظر گرفته است چرا که تعدد آپارتمان‌های خالی در حین مشکل مسکن همچنان وجود دارد و شاید با اجرای این طرح صاحبان این املاک خالی از سکنه، ناگزیر به اجاره واحدهای خود به جای پرداخت مالیات شوند.

این مسئول طرح مذکور را موثر برای رفع بخشی از مشکل مسکن کشور دانست و گفت: این طرح می‌تواند بخشی از مشکل مسکن در کلان‌شهرها به خصوص تهران را رفع کند اما برای استان یزد که تعداد واحدهای خالی آن زیاد نیست، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این که طرح‌های دولت برای رفع مشکل مسکن تاکنون موفق نبوده است، تصریح کرد: دولت باید برای رفع مشکل مسکن، سرمایه‌گذاری کند و مصالح ساختمانی را با قیمتی ارزان در اختیار مردم بگذارد هر چند که تاکنون در این زمینه نیز موفق نبوده است.ذوالفقاری: طرح مسکن مهر  در رفع مشکل مسکن کشور موثر نبوده  به طوری که در حال حاضر قیمت مسکن‌های مهر نیز با پشتوانه دولت دو برابر شده است.

ذوالفقاری در مورد طرح مسکن‌های مهر نیز تصریح کرد: طرح‌های دولت‌ها در این خصوص مانند طرح مسکن مهر، تاکنون در رفع مشکل مسکن کشور موثر نبوده به طوری که در حال حاضر نیز قیمت مسکن‌های مهر نیز با پشتوانه دولت دو برابر شده است.

وضع بنگاه‌داران املاک خوب نیست

نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک یزد با بیان این که وضع بنگاه‌دارهای املاک نیز خوب نیست، گفت: این واحدهای صنفی به علت نبود معامله‌ای در حوزه مسکن در برهه‌ی رکود بعد از تورم مسکن به سر می‌برند و هر چند خطر ورشکستگی و تعطیلی، برخی از آن‌ها را تهدید می‌کند اما هنوز چنین مسائلی برای بنگاه‌داران یزدی پیش نیامده است.

ذوالفقاری از فعالیت یک‌هزار و ۳۵۰ واحد املاکی دارای پروانه در شهرستان یزد خبر داد و در مورد تورهای مجازی مسکن‌گردی به علت کرونا که توسط مسئولان کشوری مطرح شده است، تصریح کرد: هنوز از برگزاری چنین تورهایی اطلاعاتی نداریم و به نظر می‌رسد که این طرح در مراحل اولیه قرار دارد یا احتمالاً در حد حرف برای بهبود وضعیت بازار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشاور املاک بازار مسکن يزد رفع مشکل مسکن سرمایه گذاری افزایش قیمت حال حاضر قیمت مسکن خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی