Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معتقد است: پلتفرم‌هایی که به‌نوعی در خدمت سینما هستند، رقیب و دشمن سینما نیستند و می‌توانند در کنار سینما، به مخاطبان خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با صفحه مجازی خانه هنرمندان ایران درباره شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: بخش آموزش، فرهنگ و هنر تحت‌تأثیر کرونا به نوعی تغییر ماهیت داده است و دیدید که سینمای ایران هم در آغاز سال ۱۳۹۹ به نوعی فعالیت ویژه‌ای را شروع کرد و بر تعداد آثار سینمایی در پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم، نسبت به سال‌های گذشته، افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای اولین بار تجربه اکران‌آنلاین را داشتیم که در نوع خودش، تجربه متفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر در ایران بود و فعالیت‌هایی هم که سایر فعالان جامعه هنری در عرصه موسیقی و تئاتر و فعالیت‌های دیگر هنری داشتند، قابل توجه بود.

او افزود: درست است که فعالیت‌های میدانی تعطیل شد اما جامعه هنری خودش را با شرایط خاص این روزگار تطبیق داد.

این مدیر فرهنگی اظهار داشت: به یاد داریم در روزگاری که تلویزیون به عنوان یک کالا در دسترس مردم قرار گرفت، خیلی‌ها آن را رقیب سینما می‌دانستند. وقتی MP3 آمد، می‌گفتند دوره موسیقی تمام شد... و حالا وقتی وی‌.او.دی‌ها آمدند، می‌بینیم که گروهی در صنوف سینمایی می‌گویند با این تحول، بازار سینما کساد شده است.

او متذکر شد: ما باید از پیش فرضی که ساخته‌ایم، عبور کنیم و متوجه باشیم که امکانات جدید یا پلتفرم‌هایی که به‌نوعی در خدمت سینما هستند، رقیب و دشمن سینما نیستند و می‌توانند در کنار سینما، به مخاطبان خدمت‌رسانی کنند و بازار سینما را رشد دهند. باید همین رویکرد را در مورد رویدادها، محافل فرهنگی و جشنواره‌‌ها داشته باشیم.

مشروح این سخنان را از اینجا بخوانید:

https://www.fcf.ir/news/ID/105421

 

 

* مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند»، روایتی تصویری از قصه پر غصه کشاورز ایرانی!

مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» نخستین مستندی است به بررسی تحلیلی صنعت کشاورزی در محورهای تولید، عرضه، صادرات، واردات، قاچاق، دلالی و مدیریت کشاورزی در ایران و همچنین ارائه راهکار در هرکدام از بخش‌‌ها می‌پردازد که در 8 قسمت 25 دقیقه‌ای از صبح امروز (سه‌شنبه 24 تیرماه) در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم نظیر فیلیمو،فیلمگردی،عماریار،نماوا و هاشور عرضه شده است.

براساس این خبر؛ 6 قسمت از این مجموعه مستند مربوط به کشور ایران است و این پرسش بنیادی مطرح می‌شود در کشوری که بیش از 12 هزار سال پیشینه کشاورزی دارد چرا امروز با چنین وضعیتی در این بخش مواجه شده است و با وجود اینکه با یک برنامه‌ریزی و مدیریت هدفمند کشاورزان می‌توانند به نتابج مطلوبی برسند به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت و دلالیسم یا محصولات بر روی درخت‌ها می‌مانند‌ و یا چرا در قسمت توزیع و عرضه با اشکالات فراوان بدست مصرف کننده می‌رسند.

‌همچنین دو قسمت از مجموعه «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» مربوط به نحوه کشاورزی در دو کشور پیشرو این عرصه می‌پردازد که در قسمت هفتم به موضوع موفقیت کشور ترکیه در برندینگ و بازاریابی محصولات کشاورزی این کشور و در قسمت هشتم به شکل‌گیری مثلث طلایی صنعت- تجارت و دانشگاه در دانشگاه واخنینگن هلند به عنوان مهمترین و معتبرترین دانشگاه کشاورزی دنیا پرداخته شده است.

مجموعه مستند «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند» به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی تولید شده در ‌خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مستند اینترنتی سامانه های VOD علیرضا تابش بنیاد سینمایی فارابی مجموعه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در بازار میوه‌های نوبرانه چه می‌گذرد؟

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت میوه های نوبرانه تابع عرضه و تقاضاست و همواره با عرضه انبوه، بازار به تعادل می رسد.

او قیمت کنونی هرکیلو چغاله بادام را ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۸۰۰ هزارتومان، توت فرنگی برمبنای کیفیت ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزارتومان، ملون ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان و هندوانه ۷ تا ۲۰ هزارتومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون هرکیلو خیار اصفهان با نرخ ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان، خیار گلخانه ۱۵ تا ۲۷ هزارتومان، سیب زرد لبنانی ۲۰ تا ۶۰ هزارتومان، سیب قرمز لبنانی ۱۵ تا ۵۰ هزارتومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۲۵ هزارتومان، پرتقال تامسون شمال ۱۵ تا ۳۰ هزارتومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۶۵ هزارتومان، کیوی ۳۰ تا ۸۰ هزارتومان، موزاکوادور ۷۲ تا ۸۰ هزارتومان، موز فیلیپین ۶۵ تا ۷۵ هزارتومان و موز هندی ۵۸ تا ۶۵ هزارتومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: طبق سنوات گذشته با گرمای هوا، عرضه میوه های نوبرانه افزایش می یابد که همواره توزیع انبوه منجر به تعادل بازار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قصه آدم‌هایی که برای عزت ایران می‌کوشند
  • ببینید | مستند «دشمن خوبی» - قسمت اول
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد/ روایتی نفس‌گیر از لحظه‌ تولد
  • مستند «دشمن خوبی» - قسمت اول
  • «بازی اختاپوس» امشب در تلویزیون
  • مستند «نغمه های لرزاده» از شبکه مستند سیما پخش می شود
  • انواع میوه ۴۲ درصد ارزان‌تر عرضه شد
  • در بازار میوه‌های نوبرانه چه می‌گذرد؟
  • اجرای طرح «صندوق سبز» در میادین تهران