Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:10:10 GMT

خواستار حذف قانون پیمانکاران نیروی انسانی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۵۲۱۶

خواستار حذف قانون پیمانکاران نیروی انسانی هستیم

موسوی‌نژاد گفت: حضور پیمانکاران نیروی انسانی به دلیل شرایط سخت کاری نوعی برده‌داری تلقی می‌شود و با مافیای قدرت در سطح کشور و به تبع آن اهواز مرتبط است لذا خواستار پیگیری حذف قانون پیمانکار نیروی انسانی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

«سیدناصر موسوی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: حضور پیمانکاران نیروی انسانی به‌دلیل شرایط سخت کاری نوعی برده‌داری تلقی می‌شود و با مافیای قدرت در سطح کشور و به تبع آن اهواز مرتبط است و از جهتی دیگر با توجه به نوع قراردادهای بسته شده شاهد ضایع شدن حقوق کارگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه تعلیق و اخراج یک کارگر توسط پیمانکار نیازمند طی کردن مقدمات و مراحلی است اما خلأهای موجود باعث شده که پیمانکاران به بهانه‌های مختلف دست به اخراج کارگران بزنند افزود: پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از ۲ عضو شورای شهر، حراست، بازرسی، حقوقی پیمانکار، کارگر و در راس آنها معاون خدمات شهری شهرداری اهواز داده شده تا پیش از اخراج و تعلیق کارگران، دلایل این امر در کمیته بررسی شود اما گوش شنوایی برای اجرای این پیشنهاد در خدمات شهرداری نیست.

 

وی با انتقاد صریح از اخراج کارگران در مناطق هشتگانه کلانشهر اهواز اضافه کرد: قرارداد بسته شده با کارگران یکساله است و حتی اگر پس از اخراج، پیمانکار در اداره کار محکوم شود، پیمانکار مانع فعالیت مجدد کارگر می‌شود، همین مساله سبب قطع بیمه این فرد قطع و خروج از سیستم کارگران پیمانکاری شهرداری خواهد شد، بنابراین در این صورت حتی با وجود آمدن پیمانکار جدید در سال بعد امکان ادامه فعالیت وی وجود نخواهد داشت.

 

موسوی‌نژاد خواستار پیگیری حذف قانون پیمانکار نیروی انسانی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و تصریح کرد: نیاز سیستم شهرداری به پرسنل متخصص و تحصیل‌کرده جدی است اما از حدود ۱۲ سال پیش تاکنون وزارت کشور هیچ آزمونی برای بکارگیری نیروی جدید برگزار نکرده و این امر باید محقق شود تا سیستم شهرداری به‌طور غیرقانونی از کارگران پیمانکاران در ستاد بهره‌برداری نکند زیرا تبعات منفی همچون عدم نظافت مطلوب شهر را به دنبال دارد.

 

وی عنوان کرد: در دوره پیشین شورا و شهرداری اهواز ۳۰۸ نیروی جدید در قالب‌های مختلف جذب شهرداری اهواز شدند، اما وضعیت آنها بلاتکلیف بوده و شهرداری همچنان منتظر پاسخ قطعی مراجع قضایی است و از سوی دیگر شهردار ناگزیر به تمدید قرارداد سالانه با آنها است؛ متاسفانه برخی از پیمانکاران نه بر اساس توجیه قانونی بلکه بر مبنای منافع و هوای نفس خود دست به اخراج کارگران می‌زنند و در قبال آن عمل هیچ مقامی در شهرداری پاسخگوی این مساله نیست.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز ابراز کرد: معاون خدمات شهرداری با توجیه نداشتن بودجه کافی اقدام به کم کردن برخی آیتم‌ها کرده که نخستین نتیجه آن تعدیل نیرو است، به عنوان مثال در یک منطقه از شهر اهواز مساحت نظافت روزانه خیابان‌ها به نصف کاهش یافته که در این حالت نیاز به نیروی کمتری خواهد بود و نتیجه آن اخراج کارگران مازاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهردار اهواز در حال اجرای طرحی به‌نام نهضت آسفالت است که سبب افزایش خیابان‌های آسفالت شده می‌شود و در نتیجه نیازمند کارگران بیشتری در بخش نظافت هستیم اما خدمات شهرداری نه تنها برنامه‌ای برای به‌کارگیری نیروهای جدید ندارد بلکه پیمانکاران وابسته به شهرداری نیز برحسب قرارداد تعیین شده خدمات شهری در حال اخراج نیرو هستند.

 

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه از یک نسخه واحد برای کل شهر نمی‌توان استفاده کرد اذعان داشت: نظافت در برخی مناطق برخوردار اهواز به مراتب ساده‌تر از مناطقی است که در حاشیه شهر ساکن هستند، در برخی محلات، مردم در منازل خود دام نگهداری می‌کنند از این رو کار کارگران خدمات به مراتب سخت‌تر می‌شود اما عملا مزایایی برای کار بیشتر دریافت نمی‌کنند.

 

وی در پایان یاد آور شد: اهواز یک کلانشهر با مشکلات خاص خود بوده و گذشتن از این مشکلات نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و تزریق اعتبارات استانی و ملی است.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: عضو شورای شهر اهواز اخراج کارگران شورای اسلامی نیروی انسانی موسوی نژاد شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید

به گزارش خبرآنلاین، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری پرستار مواجه هستیم، اظهار کرد: ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.

محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898622

دیگر خبرها

  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران