Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست تخصصی با مشاوران زن وزرا و دستگاه های اجرایی دولت افزود: تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و در مفاد قانون در قالب سیاست های خانواده ابلاغ شده، فرابخشی است و فقط بر دوش معاونت امور زنان و خانواده نیست بلکه تکلیف و وظیفه جمعی تمام دستگاه های عضو دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید حداکثر هماهنگی، هم افزایی و کار و تلاش برنامه ریزی شده در حوزه زنان را پیش ببریم تا هدف تحقق یابد و چهره زنان ایرانی در عرصه های داخلی و بین المللی تغییر ماهیت دهد. 

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شرایط پاندمی کرونا مشکلات زیادی را بوجود آورده و سبک زندگی را تغییر داده، خاطرنشان کرد: به نظر نمی رسد به این زودی به شرایط عادی بازگردیم پس باید هر چه سریعتر و جدی تر خود را با این شرایط از بعد اقتصادی و اجتماعی وفق دهیم و اجازه ندهیم فعالیت ها بخصوص در سال آخر دولت تعطیل شود. 

وی یادآور شد: سال آخری که مقام معظم رهبری در گفت وگو با نمایندگان هم بر آن تاکید و اعلام کردند که سال آخر سال مهمی است و دولت با حداکثر تلاش و فعالیت، نتایج و صورت وضعیت کار خود را باید به دولت بعد ارایه دهد.

ضرورت تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی و قرآنی

ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود، به عملکرد معاونت اشاره کرد و گفت: در حوزه زنان و خانواده، اقدامات و تلاش های خوبی داشتیم که از جمله آن می توان به تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی، دینی و قرآنی و نشات گرفته از مفاهیم عمیق قرآنی از سیره پیامبر و ائمه اطهار اشاره کرد.

وی افزود: دولت بر این مبنا در سیاست های ابلاغی مبتنی بر قانون ششم توسعه، حرکت خوبی را آغاز کرد و در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در سال ۹۶ با حضور رئیس جمهوری، شاخص های عدالت جنسیتی به تصویب رسید و کلیات آن طی سال ۹۷نهایی و برای دستگاه ها ابلاغ شد. 

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: سندهای ارتقا وضعیت زنان و خانواد بر اساس این شاخص ها و با نگاه برنامه ریزی معطوف به نتیجه، در ۳۱ استان تدوین شد و طی دو سال اخیر این ۳۱ برنامه در شورای برنامه ریزی استان‌ها با تلاش بسیار جدی معاونت امور زنان و مدیران کل امور بانوان استان ها تدوین شد که گام بسیار مهمی در جهت عملیاتی کردن شاخص های عدالت جنسیتی و تحقق آن بود. 

ابتکار با بیان اینکه در کنار آن با همکاری مرکز آمار، شناسنامه شاخص های عدالت جنسیتی در جهت رصد و پایش این شاخص ها تنظیم و تهیه شد، خطاب به مشاوران زن وزرا و دستگاه های اجرایی گفت: این برنامه ها یک برش بخشی دارد و باید شما در بخش های خود بر مبنای این برنامه حرکت کنید. انتظار ما از شما مشاوران در این فرصت یکساله این است که در عرصه زنان کوشاتر باشیم و ذره ای کاستی و کوتاهی صورت نگیرد تا شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه زنان باشیم. 

وی با بیان اینکه توانستیم با همکاری مجلس دهمقوانین موثری به تصویب برسانیم، خاطرنشان کرد: عملگرایی خوبی با مجلس دهم داشتیم و امیدواریم با مجلس یازدهم هم طبق تاکید رهبری تعامل مفید ‌سازنده داشته باشیم.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال درگذشت سیده زهرا شجاعی، معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات سید مهدی شجاعی در پیام تسلیتی نوشت: «

ارجعی الی ربک

بانو سیده زهرا شجاعی که اسوه‌ی صداقت و اخلاص و معرفت بود، پس از تحمل سال‌ها رنج و محنت، عاقبت از این ظلمت‌کده پر کشید و به مأمن نور و ریحان و رحمت رسید.

آنچه هستیِ سیده زهرا شجاعی را می‌فرسود، نه بیماری تن که رنج و دغدغه‌ی همنوعان در سرزمین محنت‌بارمان بود.

صادقانه زیستن، در عرصه‌ای که حاکمیت با ریا و دروغ و نفاق است.

پاکدست زیستن، در میدانی که غارت و چپاول اموال مردم اسباب بقا و ارتقاء است.

زیستن متعادل در فضایی که افراط و تفریط حرف اول و آخر را می‌زند.

تخلّق به اخلاق و تأدّب به آداب و سلوک نجیبانه، در روزگاری که این فضائل، مانعی جدی در مسیر رشد و شکوفایی محسوب می‌شود.

و اساساً زیستن سیاسی در زمانه‌ای که سیاست، تضاد و تعارضی همه جانبه با دیانت دارد هر انسان شریف و آزاده‌ای را به ستوه می‌آورد و شوق رفتن را در وجودش می‌پروراند.

فلِیَرغَبِ المُؤمنُ فی لِقاءِ ربه مُحقّا

این ضایعه مؤلمه را به همسر همدل و همراه ایشان، جناب آقای دکتر توانا و دختران و برادران و خواهران داغدارشان و بستگان و همکاران گرانقدرشان و همه‌ی دختران و بانوان مظلوم این سرزمین، تسلیت عرض می‌کنم و عزت و اعتلای همه مردم عزیزمان را از خداوند متعال مسألت دارم.

سید مهدی شجاعی
فروردین ۱۴۰۳»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888919

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان فعال حوزه زنان، از اقدامات خزعلی در سازمان ملل
  • واکنش تنـد امام جمعه به داوری زنان در مسابقات فوتبال مردان!
  • کسب موفقیت در مواجهه با انتشار اطلاعات نادرست
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم