Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@10:50:19 GMT

زعفران بازهم گران شد/ هر کیلو زعفران چند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۵۷۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

علی حسینی با اشاره به ثبات نسبی قیمت زعفران در بازار گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم طلای سرخ حداقل ۶.۵ میلیون تومان و حداکثر ۱۰.۵ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه صادرات این محصول به صورت محدود انجام می‌شود، افزود: شتاب و توسعه صادرات منوط بر رونق اقتصادی و گشایش بازارهای هدف است که هنوز این اتفاق به طور کامل رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: البته برخی بازارها فعال هستند و شروع به کار کرده‌اند اما کارها هنوز شتاب لازم را ندارد.

حسینی تصریح کرد: شرایط فعلی، انتظاراتی را که ما برای جبران خلاء ۲ الی ۳ ماه گذشته داریم، برآورده نمی‌سازد. کشور ما به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران جهان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن طلای سرخ در سال صادر می‌کند.

وی درباره اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون چه میزان صادرات زعفران افت کرده است، گفت: هنوز برآوردی در این زمینه انجام نشده اما افت صادرات کاملاً مشهود است.

حسینی با بیان اینکه امسال وضعیت بارندگی‌ها مساعد بوده است، افزود: به طور معمول چون سطح زیرکشت محصول هر سال مقداری افزایش می‌یابد میزان تولید نیز حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا می‌رود.

وی اضافه کرد: پیش بینی تولید زعفران برای سال‌جاری حدود ۵۰۰ تن است اما تا زمانی که برداشت شروع نشود نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر دقیق کرد چرا که شرایط اقلیمی و آب و هوایی نیز در این زمینه بسیار مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهایی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود.

وی‌ افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهایی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

کد خبر 846927 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید