Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح در بازدید از زندان تهران بزرگ و آغاز فرآیند آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: امروز از یکی از ندامتگاه‌های بزرگ کشور بازدید کردیم، در هفته گذشته در قوه قضائیه ملاقاتی داشتیم و تفاهمنامه‌ای امضا کردیم که در آن با توجه به شرایط کرونایی و رکود اقتصادی، در حمایت از بخشی از اقشار ضعیف زندانیان قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما نسبت به محرومان احساس مسئولیت می‌کنیم و این را باید بدانیم همه زندانیان دارای ثروت نیستند و مسئولیت داریم که به آنها کمک کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: کمک‌های ما به زندانیان محروم در سه مرحله بود؛ مرحله اول در فروردین ماه و هنگامی بود که قوه قضائیه تعدادی از زندانیان را به مرخصی فرستاد و ۲۰ میلیارد تومان کارت هدیه به آنها ارائه داد. مرحله دوم، وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیاردی بود و به افرادی که داخل زندان بودند، به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت شد.

فتاح تصریح کرد: مرحله سوم کمک‌های ما که از امروز آغاز شد، آزاد کردن محکومان غیرعمد که رقم محکومیتشان زیر ۵۰ میلیون تومان بود، است. همچنین ۲۵۷۴ محکوم غیرعمد در کشور داریم که تمامی این افراد رقم بدهی‌شان زیر ۵۰ میلیون تومان بود.

وی گفت: ۵۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم و از امروز هم آزادی زندانیان آغاز می‌شود البته پس از این مرحله همچنان از محکومان بیشتری که جرایم غیرعمد دارند و الحق که زندان جایشان نیست، حمایت می‌کنیم.

فتاح تأکید کرد: بنیاد مستضعفان ۵۰ میلیارد تومان کمک کرده که متوسط هر نفر کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۹۰ درصد افرادی که با این پول آزاد شده‌اند، متأهل هستند، گفت: بالاترین سن زندانی که در این دوره آزاد شده، ۸۸ سال و پایین‌ترین سن ۱۹ ساله است. از این میان ۴۳ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گفته وی، طبق اعلام مسئولان زندان، هزینه‌های یک زندانی ماهانه حداقل یک میلیون تومان است.

فتاح بیان کرد: بعضی از محکومیت‌ها صدور حکم‌شان طولانی می‌شود که باید تسریع شود. در شرایط کرونایی، باید جمعیت زندان‌ها کم شود و ما به عنوان بنیاد مستضعفان آماده هستیم در تهیه لوازم بهداشتی به قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها کمک کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: اگر برای وام ضروری زندانیان هم نیازی باشد، بنیاد مستضعفان همراه سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه خواهد بود. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که به زندانیان محروم کمک کنیم البته محکومانی که چند هزار میلیارد بدهی دارند، باید به زندان بیایند و نباید زندان برای آنها تبدیل به «هتل زندان» شود.

کد خبر 4973803 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پرویز فتاح سازمان زندان ها قوه قضاییه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آزادی زندانیان زندانیان جرایم غیر عمد شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران محسن حاجی میرزایی پیروز حناچی قوه قضاییه حجاب و عفاف ازدواج مجید فراهانی علی اعطا بنیاد مستضعفان میلیون تومان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی صبح سه شنبه در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سالن فرهنگیان گرمسار، خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها و فعالان فرهنگی به تبیین اهمیت آزادی زندانیان شد و بیان کرد: کار خیر همواره پسندیده است اما این کار خیر گلریزان با یک تیر چند نشان را زدن است.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آثار و برکات فروانی دارد بیان کرد: نجات فرد زندانی اثراتی مثبت نه تنها بر فرد گرفتار بلکه بر خانواده‌های آنان و کل جامعه خواهد داشت.

امام جمعه گرمسار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت خیران را نجات یک زندگی و یک خانواده دانست و گفت: خیران نیک اندیش در این زمینه بسیار پیشگام باشند چرا که در دین خدا نیز به کرات به احسان و کمک به گرفتاران تاکید شده است.

این مراسم به همت همیاران ستاد دیه گرمسار برگزار و مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خیران این شهرستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرنقدی جمع آوری شد.

کد خبر 6086240

دیگر خبرها

  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است