Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه مشترک مدیران کل کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان،گفت: بالاترین عنصری که در هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه بوده و راه اصلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ آن جامعه است، به همین جهت نگاه امداد به امور تربیتی، فرهنگی، تحصیلی یک نگاه آینده نگر و راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: اگر ما در موضوع فرهنگ، و اطلاعات و تحصیل فرزندان خانواده سرمایه گذاری کنیم، ثمرات آن را در آینده در خانواده و جامعه خواهیم دید.   او با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است،گفت: تقویت بنیان‌های فکری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد باهدف تحکیم خانواده و توانمند سازی فکری و فرهنگی آن‌ها از رویکرد‌های مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است.
صفری با بیان اینکه تقویت باور‌های دینی و ایمانی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، ادامه داد: برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های خانواده این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند شدند که ارائه مشاوره‌های دینی وتخصصی برای جوانان در شرف ازدواج، آموزش‌های سبک زندگی دینی واسلامی، برگزاری اردو‌های فرهنگی، تربیتی وآموزش مهارت‌های زندگی از آن جمله می‌باشد.
صفری با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه‌های علمیه نیز استفاده ‌شده است، افزود: از برنامه‌های پارسال حوزه فرهنگی این نهاد می توان به ارائه آموزش‌های گروهی در زمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده توسط طلاب علوم دینی، پیشگیری از آسیب گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به تشریح طرح فلاح پرداخت و گفت: طرح فلاح در چهار استان از جمله زنجان به صورت آزمایشی در حال اجرا بوده و طبق تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون مستقر در روستا و با اجرای جلسات دینی، مذهبی با هدف تقویت باور‌های دینی، ایمانی و اعتقادی با هم افزایی استفاده خواهد شد، مسائل و مشکلات خانواده‌ها را در این زمینه‌ها مرتفع می‌کنند.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی