Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر هنربر اظهار کرد: بارندگی‌های روز گذشته در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی خسارت‌هایی به راه‌های روستایی، تاسیسات آب آشامیدنی، اسباب و لوازم زندگی، خودروها، منازل مسکونی و اماکن دامی وارد کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل دیروز در شهرستان مراغه گفت: سیل در ییلاقات دامنه سهند، چادر عشایر این منطقه و لوازم زندگی‌شان را با خود برده و راه‌ دسترسی آنها را تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: هم‌اکنون عوامل راهداری و اداره کل امور روستایی و عشایر در آن منطقه مستقر و مشغول برطرف کردن موانع و مشکلات ناشی از سیل هستند. همچنین سیل در شهرستان مراغه تعدادی از کندوهای عسل را با خود برده و تاسیسات آب‌رسانی را تخریب کرده است.

هنربر از تخریب راه‌های روستایی در تعدادی از روستاهای شهرستان مراغه خبر داد و گفت: فرمانداری شهرستان پیگیر برطرف کردن موانع است. کار آب‌رسانی به روستاهای شهرستان با تانکر انجام می‌شود و عوامل آب و فاضلاب نیز مشغول تعمیر تاسیسات خسارت‌دیده هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیل در روستای استرقان بخش خاروانا شهرستان ورزقان به ۲ خودرو پراید و پاترول و ۶ موتورسیکلت خسارت شدیدی وارد کرده و موجب تخریب یک واحد مسکونی و ۲ واحد دامی و باغ‌ها و مزارع حاشیه رودخانه در این روستا شده است.

وی گفت: سیل به راه‌های روستایی، باغ‌ها و مزارع روستای اسب‌فروشان شهرستان سراب هم خسارت‌ زده و در روستای آب‌گرم و روستای مریم شهرستان چاراویماق ۳ واحد مسکونی، واحدهای دامی و مزارع و باغ‌ها را تخریب کرده است.

هنربر اعلام کرد: مقرر شده است تعدادی کانکس به روستاهای شهرستان چاراویماق ارسال کنیم، اما معمولا تمایل برای اقامت موقت در منازل آشنایان بیشتر است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از شهرستان تبریز نیز فقط آب‌گرفتگی معابر گزارش شده است. با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و تداوم بارش‌ها تا روز پنج‌شنبه، مردم با خودداری از هر گونه اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تماشای سیل، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها واقعا شانس آورده‌ایم که بارندگی‌ و سیل تاکنون تلفات جانی نداشته است. وضعیت خطرناکی را در روستای قوزلوجه در شهرستان عجبشیر شاهد بودیم.

کد خبر 530880 برچسب‌ها سيل استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی شهرستان مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت