Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی کشور گفت: نیروگاه دو منظوره تولید آب شیرین و برق در قالب پویش الف ب ایران به زودی در جزیره قشم افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر دودابی نژاد در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی قشم و افزایش توان نیروگاه بندر عباس دو پروژه قابل افتتاح با حضور رئیس جمهور خواهد بود افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت 500 مگاوات دارای دو واحد بخار با توان 170 مگاوات و یک واحد سیکل ترکیبی با قدرت تولید 160 مگاوات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این نیروگاه با همکاری شرکت تولید برق غدیر و مپنا ساخته شده است گفت: این مجموعه روزانه هشت هزار متر مکعب آب شیرین تولید و به جزیره قشم تحویل خواهد داد.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی کشور ادامه داد: جزیره قشم به لحاظ توسعه کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند بنابراین ایجاد زیرساخت‌ها از جمله برق در این جزیره از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در این جزیره توسعه صنعتی کشور پیش بینی شده و البته هم اکنون تعداد زیادی واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و با افزایش تولید برق بخش‌های صنعتی بیشتری نیز به بهره برداری خواهد رسید.
آقای دودابی نژاد تامین برق مستمر در جزیره قشم را بسیار مهم دانست و گفت: هم اکنون میزان برق تولیدی در این جزیره از مصرف آن کمتر است که با احداث و بهره برداری از نیروگاه قشم علاوه بر تامین نیاز جزیره بخشی از آن نیز به استان هرمزگان منتقل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: منطقه هرمزگان از اولویت بسیار زیادی برای صنعت برق برخوردار است.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی کشور گفت: راندمان واحد‌های گازی نیروگاه قشم 33 درصد و راندمان بخش سیکل ترکیبی آن بیش از 49 درصد و سوخت اصلی مصرفی دراین نیروگاه نیز گاز است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، استاندار زنجان امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان ابهر در آیین آغاز به کار  یک واحد تولید محصولات شیمیایی حضور یافت.

در این واحد، محصولات شیمیایی بوکسیت کلسینه، کربنات باریم، دولومیت کلسینه و منیزیت کلسینه شده، تولید می‌شود.

برای تکمیل و راه اندازی این واحد تولیدی ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گفته فرماندار ابهر، ۲۳۴ واحد صنعتی در این شهرستان مستقر است و بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.

ابهر پنج شهرک صنعتی دارد و محصولات تولیدی ۲۲ واحد صنعتی در این شهرستان، صادراتی است.

دیگر خبرها

  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی