Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه بر ضرورت تقویت دیپلماسی دفاعی و افزایش تعاملات ایران با کشورهای همسایه تاکید شد.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به جلسه امروز سه شنبه (24 تیرماه)کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: این جلسه با حضور امیرحاتمی وزیر دفاع  با هدف بررسی موضوعات مختلف مرتبط با حوزه دفاع و فعالیت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمویی با اشاره به ارائه راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور از سوی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جلسه افزود: در این نشست وزیر دفاع مروری بر تهدیدات جمهوری اسلامی ایران داشته و راهبردهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای تقویت توان دفاعی کشور را گزارش کرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال کشور از جمله راهبردهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع است، گفت: امیرحاتمی به موضوع همکاری های دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی نیز اشاره داشته و گزارشی در این باره نیز در کیمسیون ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، با بیان اینکه موضوع دیگر مورد بررسی در این کمیسیون تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و دوست همچون چین و روسیه بوده است، تصریح کرد: در این جلسه همچنین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه موشکی، صنایع دریایی، پهپاد و ناو بررسی شد.

عمویی  یادآور شد: اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری این وزارتخانه با مجلس در جهت بهبود معیشت شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح دیگر موضوع مورد بررسی در این کمیسیون بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن طرح دیدگاه‌های متفق‌القول از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کردند، افزود: بنای این کمیسیون توسعه همکاری و تعامل با وزارت دفاع بوده و قطعا جلسات مشترک کمیسیون و این وزارتخانه ادامه خواهد یافت.

عمویی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان ستون فقرات پیشرفت کشور دانسته و معتقدند: کشور با داشتن توان دفاعی مناسب پشتوانه داشته و قطعا مجلس یازدهم نیز به طور جدی تقویت توان دفاعی را به صورت یک راهبرد دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت مجلس وزارت دفاع کمیسیون امنیت ملی مجلس تقویت توان دفاعی کشور نیروهای مسلح وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402

تین نیوز

گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت 60.8 میلیارد دلاری با کشورهای همسایه در 12 ماهه سال 1402 خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام گمرک، حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 1.35 درصد رشد داشته است.

گزارش گمرک حاکی است تجارت ایران با کشورهای همسایه در مدت ذکر شده از نظر وزنی 2.45 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش بیشترین صادرات ایران به کشورهای همسایه از نظر وزن و ارزش دلاری در سال 1402 به کشور عراق بوده و کمترین آن نیز مربوط به عربستان سعودی بوده است.

بعد از عراق بیشترین صادرات ایران از نظر وزن و ارزش به کشور امارات متحده عربی صورت گرفته و پس از کشور امارات، کشور ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفته است.

از سوی دیگر در همین مدت ایران بیشترین واردات را از نظر وزنی و دلاری از کشور امارات متحده عربی داشته است.

بعد از کشو امارات متحده عربی، بیشترین واردات ایران از نظر وزن و ارزش از کشور ترکیه بوده است و جمهوری فدراتیو روسیه نیز در رده سوم این جدول قرار دارد.

ایران از عربستان سعودی هیچ وارداتی در سال گذشته نداشته است.

در جدول مربوط به مبادلات تجاری با کشورهای همسایه در 12 ماهه سال 1402 مشاهده می شود که بیشترین مبادلات تجاری ایران هم از نظر وزن و هم از نظر ارزش با کشور امارات متحده عربی بوده است.

پس از کشور امارات، بیشتر یم مبادغالت تجاری ایران از نظر وزن و ارزش با کشور ترکیه بوده و پس از ترکیه نیز کشور عراق در جایگاه سوم قرار گرفته است.

این گزارش نشان می دهد که عربستان در بخش مبادلات تجاری با ایران نیز نیز در جایگاه آخر قرار دارد.

فایل کامل گزارش عملکرد سال گذشته تجارت ایران و 15 کشورهای همسایه از اینجا قابل دریافت است.

downloadFile آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز