Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت دوازدهم امکان بهره‌برداری از ٥ هزار کیلومتر انواع راه وجود دارد.

«محمد اسلامی» امروز سه شنبه و بعد از پایان جلسه مشترک با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز طرح های عمرانی نیمه کاره را معرفی کردم، ١١ هزار و ١٠٠ کیلومتر پروژه آزادراهی، راه اصلی، بزرگراه و راه آهن در دست احداث داریم که در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت امکان بهره‌برداری از ٥ هزار کیلومتر آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع دوم بررسی وضعیت بازآفرینی شهری بود، گفت: لازم است با تمهیدات ویژه، حاشیه نشینی و بافت ناکارآمد شهری را به حداقل برسانیم، طرح مسکن ملی مورد حمایت مجلس است و با توجه به تامین زمین در محلات هدف امکان حل مشکل حاشیه‌نشینی وجود خواهد داشت.

وزیر راه از بررسی مدل‌های گوناگون تامین منابع مالی مسکن ملی خبر داد و گفت: درباره تامین مالی مسکن ملی لازم است که همه دستگاه‌ها همکاری کنند، بازار مسکن دچار التهاب و حباب است و طرح مسکن ملی می‌تواند این مشکل را حل کند و هم صدایی و حمایت همه را لازم داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تقاضای سکونت روستایی ادامه داد: با مجلس رایزنی کردیم تا برای ساخت راه روستایی بودجه مناسبی در لایحه بودجه ١٤٠٠ تصویب شود و بتوانیم نقاط حادثه‌خیز را کاهش داده و راه‌های آسفالت را افزایش دهیم.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان

شجاع ذیلابی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهار داشت: جاده شهرکرد، شلمزار و ناغان که در سال‌های گذشته تلفات مرگباری را داشت در سال گذشته ۲۰ کیلومتر از این جاده از سمت شهرکرد به ناغان افتتاح شد و از مسئولین مربوطه انتظار داریم که تا پایان سال بقیه جاده افتتاح گردد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی در خصوص تونل زره، بیان کرد: با تاکید استاندار محترم حفاری و خاکبرداری این تونل هزار و ۴۷۰ متری انجام شد و پل ها‌ی تونل زده شد.

ذیلابی با بیان اینکه در حال حاضر تونل زره به مرحله کفبرداری و لاینینگ رسیده است، اضافه کرد: با برای ادامه کار به اعتبارات نقدی نیاز است و انتظار می‌رود پیمانکار این طرح از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرد چرا که تونل زره از مطالبه‌های به حق مردم ناغان است.

بیشتر بخوانید

کاهش ۷۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به روکش آسفالت از سه راهی جوزستان به سمت معدن، گفت: جهت انجام روکش آسفالت این مسیر اتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال صرف شده و تنها پنج تا ۶ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده است که کار به اتمام رسد.

ذیلابی افتتاح جاده آب‌گلور، اجرای بیش از ۴۵ کیلومتر فیبر نوری و فراهم شدن بستر اینترنت، فعالیت مجتمع‌های دام و طیور، کشت ۵۰ هکتار بذر بادام دیم در روستای چهارطاق و تکمیل مجتمع مسکونی ۶۲ واحدی روستای دورک، را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش عنوان نمود.

وی با اشاره به خدمات خوب شرکت گاز استان، یادآور شد: در بخش ناغان عملیات گاز رسانی به روستا‌ها انجام شده است و تنها چهار تا پنج روستای این بخش از نعمت گاز محروم بودند که عملیات گازرسانی به روستای کهن دژ انجام و آماده افتتاح است.

ذیلابی افزود: با همت شرکت آب منطقه‌ای پمپاژ آب ناغان بعد از ۲۵ سال لوله‌گذاری شد و با انجام این طرح ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از نعمت آب برخوردار می‌شوند.
فرماندار کیار با اشاره به بهره‌برداری از طرح پمپاژ گل سفید اضافه کرد: بخش ناغان ۱۰ پمپاژ آب دارد که تاکنون چهار پمپاژ افتتاح شد و بیش از یک هزار هکتار از زمین‌های شیب دار از این آب برخوردار شده است.

وی با اشاره به تاثیر اجرای پمپاژ آب در ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی گفت: ۶ پمپاژ دیگر نیز در این بخش وجود دارد که امسال تا سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ذیلابی بیان کرد: بخش ناغان قابلیت آبزی‌پروری را دارد و در حال حاضر در این بخش بیش از ۱۲۰ پرورش آبزیان وجود دارد و تاکنون ۸۰ پرورش آبزی ساماندهی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه