Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:03:50 GMT

اتفاق نظر دولت و مجلس براي حل مشکل مسکن

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۲۳۹

اتفاق نظر دولت و مجلس براي حل مشکل مسکن

خبرگزاری آریا- وزیر راه و شهرسازی: مجلس و وزارت راه برای حل مشکل حاشیه نشینی و پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن و رفع نقاط حادثه خیز راه‌ها و توسعه راه‌های روستایی هم نظر هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد اسلامی در پایان جلسه با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دید مثبت و خوب اعضای این کمیسیون به اقدامات وزارت راه و شهرسازی گفت: هم مجلس و هم دولت اتفاق نظر دارند که ساخت و افزایش تولید مسکن و همچنین پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن به روش‌های مختلف راه مثبت و موثری برای حل مشکل مردم در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تسریع در حذف بافت‌های فرسوده و نوآفرینی شهری و در نتیجه مشکل حل حاشیه نشینی شهر‌ها مورد تاکید نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران بود و ما توافق کردیم با توجه به همکاری دستگاه‌های دولتی در واگذاری زمین‌های خود برای ساخت مسکن، طرح اقدام ملی مسکن سرعت بیشتری به خود گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مجلس شورای اسلامی هم طرح خوبی برای تسریع در ساخت و ساز خانه‌ها دارد که راه حل مثبت و موثری است.
اسلامی همچنین گفت: یکی دیگر از نکات مورد تاکید دو طرف این بود که مقرر شد در لایحه بودجه سال آینده با رایزنی دو طرف فکری اساسی برای حل مشکل طرح‌های زیربنایی بخش راه و توسعه راه‌های روستایی شود چراکه تقاضا برای توسعه راه‌های روستایی افزایش چشمگیری یافته است و مردم از روستا نشینی در مقایسه با گذشته استقبال بیشتری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، به گفته وزیر راه و شهرسازی همچنین مجلس و دولت، فرصت استفاده از منابع مالی جدیدی برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها و استفاده از سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در تکمیل طرح‌های راهسازی کشور را ایجاد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتفاق نظر دولت مجلس راه و شهرسازی حل مشکل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۱۶۹ هزار مسکن سهم استان است که یک چهارم آن سهم بنیاد مسکن و ساخت خانه‌های روستایی است.

او افزود: در بدو کار اجرای طرح هادی به بنیاد مسکن واگذار شد که در ادامه راه‌اندازی معاونت عمرانی در بنیاد مسکن منشا تحول در این دستگاه شده است.

دیوسالار گفت: روستا‌هایی که دارای ویژگی‌های تاریخی هستند در کنار روستا‌های هدف گردشگری شناسایی و کار‌های بسیار خوبی در این روستا‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: بنیاد مسکن کالبدی محور نیست و حتی اشتغال روستائیان نیز از دغدغه‌های آن است.

دیوسالار گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که به دنبال نهادینه کردن فعالیت‌ها است.

او افزود: بنیاد مسکن در تمامی سوانح و حوادث حاضر است و عملا به صورت جهادی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد