Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو تاکنون 66درصد از اهداف نقشه راه معدن و صنایع معدنی را محقق کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در جلسه پایش عملکرد نقشه راه معدن و صنایع معدنی که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور مدیران ستادی و شرکت های تابعه برگزار شد،‌ تصریح کرد: از 72 راهبردی که برای این سند بالادستی تهیه شده، 33 راهبرد برعهده ایمیدرو است که تا پایان خرداد 99 ، معادل 66درصد از اهداف پیاده سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: این سازمان تا پایان فروردین ماه 62درصد از اهداف را محقق کرده بود که پایش جدید نشان داد، این رقم در پایان خرداد ماه به 66درصد افزایش پیدا کرده است.
این عضو هیات عامل ایمیدرو درباره برنامه های صادرات اظهار داشت: بخش معدن و صنایع معدنی در مدت بهار امسال شاهد رشد صادرات بوده و توانسته اهداف نقشه راه را عملی سازد.
نعیمی با بیان اقدامات اخیر حوزه زیرساخت ایمیدرو گفت: تحولاتی که طی ماه های اخیر در بستر سازی برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها و نیز‌ خطوط حمل جاده ای و ریلی ناحیه سنگان و ... رخ داده،‌ نشان دهنده اهمیت حوزه زیرساخت برای توسعه و توانمندسازی حوزه معدن و صنایع معدنی است.
این عضو هیات عامل ایمیدرو در ادامه گفت: همچنین در بخش صنایع معدنی، طرح جامع آلومینیوم مراحل نهایی را طی می کند و طرح های توسعه از تولید پودرآلومینا تا شمش و ورق عریض آلومینیوم تعیین تکلیف شده اند.
نعیمی درباره عملکرد شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اظهار داشت: برنامه تولید پتاس،‌ اکتشافات معادن جدید زغالسنگ، تولید معادن سنگ آهن و ... در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به روز شده و افزایش تولید خواهند داشت.
وی ادامه داد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی،‌ علاوه بر وظایف پیشین، برنامه های جدیدی را با هدف حمایت از معادن بخش خصوصی، تولید داخل و جهش تولید نهایی کرده و به زودی آن را پیاده سازی می کند. به گفته نعیمی، اعطای یارانه به سود تسهیلات و حمایت از استارت آپ ها از جمله برنامه های جدید صندوق بیمه معدن است.
وی عملکرد بخش های مختلف از جمله روابط عمومی، اکتشاف، آموزش، پژوهش و فناوری، صادرات، بهداشت،‌ ایمنی و محیط زیست و همچنین شرکت های زیرمجموعه را مطابق با برنامه دانست. قائم مقام ایمیدرو با ابراز تشکر از اطلاع رسانی های انجام شده توسط مدیریت روابط عمومی،‌ گفت: به رغم محدودیت های که وجود دارد، برنامه های روابط عمومی در حال اجرا است.
نعیمی گفت: در حوزه اکتشاف به غیر از موارد استثنایی، بقیه برنامه ها طبق پیش بینی ها در حال انجام است.
قائم مقام ایمیدرو، درباره اهداف کلی سال 99 گفت: هدفگذاری ایمیدرو در سال جاری، دستیابی به 82درصد از اهداف نقشه راه معدن و صنایع معدنی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقشه راه معدن و صنایع معدنی اهداف نقشه راه روابط عمومی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا فضلی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی شهرستان ورزقان، به ظرفیت‌های معدنی این شهرستان اشاره نمود و با بیان این که بیشترین معادن استان آذربایجان شرقی در ورزقان قرار دارد، اظهار داشت: معدن مس سونگون، معدن طلای اندریان، معدن طلای مزرعه شادی و معدن سنگ‌آهن آوان تنها بخشی از معادن غنی شهرستان ورزقان است، اما با این وجود تعدادی از ادارات مرتبط با معادن در شهرستان حضور ندارند.

وی با بیان این که علی‌رغم تمام استعدادی اقلیمی و ظرفیت‌های معدنی، ورزقان از شهرهای محروم استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان ورزقان آن‌گونه که باید نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های شهرستان و امکانات پیرامونی آن از جمله اشتغال و عوارض آلایندگی معادن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام فضلی در ادامه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: برخورداری راههای روستایی آسفالته از تراز استانی عقب تر می‌باشد.

وی به فقدان تجهیزات پزشکی در بیمارستان ورزقان اشاره و با بیان این که بخش قابل‌توجهی از بیماران برای بیشتر مراجعات به شهرهای هم‌جوار هدایت می‌شوند! یادآور شد: علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی و استعدادهای شغلی؛ متأسفانه امکانات بیمارستان در حد و اندازه یک درمانگاه است و ورزقان از زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و رفاهی کمتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام فضلی با اشاره به این که ضعف در زیرساخت‌های درمانی، آموزشی و رفاهی باعث شده تا حتی شاغلین این منطقه نیز به شهرهای هم‌جوار مهاجرت نمایند و در رفت‌وآمد باشند، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات ورزشی نیز از دیگر مشکلاتی است که پیگیری‌های متعددی از سوی دفتر امام‌جمعه در این زمینه صورت‌گرفته است.

وی در اشاره به ظرفیت‌های باشگاه فرهنگی و ورزشی مجتمع مس ورزقان، با بیان این که تقویت ورزش‌های پایه شهرستان کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: علی‌رغم تمام پیگیری‌ها برای تجهیز و تقویت امکانات ورزشی شهر ورزقان و روستاهای مستعد، همچنان با بی‌توجهی نسبت به این موضوع مواجه هستیم.

امام‌جمعه ورزقان انتقال دفتر باشگاه فرهنگی ورزشی مجتمع مس از تبریز به ورزقان را یکی از راه‌های فعال‌سازی ظرفیت‌های ورزشی عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه شهرستان ورزقان فاقد استخر است و جوانان و نوجوانان این شهر برای ورزش شنا به تبریز و اهر مراجعه می‌کنند.

وی کمبود فضای آموزشی و ضعیف‌بودن سازه‌های مدارس را از دغدغه‌های آموزشی ورزقان توصیف نمود و تصریح کرد: کمبود آب شرب در ایام تابستان از چالش‌های بسیاری از روستاهای ورزقان است؛ به‌گونه‌ای که در ایام تابستان برای انتقال آب شرب از تانکر استفاده می‌شود؛ ضمن تقدیر از تسریع فرایند تأسیس مجتمع آب‌رسانی شهرستان ورزقان، باید گفت این ظرفیت تنها ۸۸ روستای این منطقه را پوشش داده، بااین‌وجود تعدادی از روستاها همچنان با دغدغه آب شرب روبرو خواهند بود.

حجت الاسلام فضلی یادآور شد: باتوجه‌به حضور ۸ هزار نیروی کار در معدن مس ورزقان؛ تقویت خدمات رفاهی، بهبود امکانات درمانی و تجهیز بیمارستان از انتظاراتی است که همراهی مسئولان معدن مس را می‌طلبد؛ ساخت شهرک مسکونی کارکنان مس یکی از راهکارهایی است که در عین تقویت و توسعه خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی منطقه، مشکلات رفت‌وآمدهای این عزیزان را نیز برطرف می‌کند.

امام‌جمعه ورزقان به ویژگی‌های معدن طلای اندریان نیز اشاره و ضمن انتقاد از عدم کنترل و ضعف نظارت مسئولان در صیانت از آثار معدنی، اظهار داشت: از سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۳۰ نفر در حفاری‌های غیرمجاز اندریان جانشان را ازدست‌داده‌اند؛ علی‌رغم غارت اموال و انفال توسط حفاران غیرمجاز، متأسفانه برخوردهای بازدارنده‌ای توسط مسئولان ذی‌ربط صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام فضلی با تأکید بر این که حفاری‌های غیرمجاز مشکلات اجتماعی پیرامونی فراوانی را در منطقه ایجاد نموده است، خاطرنشان کرد: باید شورای تأمین شهرستان و استان برای حفاظت از منطقه و جان مردم اقدام جدی و سریعی انجام بدهند.

پایان سخن اینکه بی توجهی به میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و کمبودهای زیرساختی شهرستان باعث شده درصد مهاجرت مردم از منطقه بیشتر از درصد رشد مردم باشد که امیدواریم با توجه دولت مردمی و همچنین معدن مس و مرتفع شدن کمبودها زمینه توسعه و رشد شهرستان فراهم شود.

کد خبر 6085870

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف