Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@16:39:42 GMT

ونیز گردشگری خود را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۲۶۷

ونیز گردشگری خود را نجات داد

پاندمی کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری ونیز و سایر شهرهای توریست‌پذیر جهان وارد کرده است؛ با این حال، بسیاری از منتقدان به این بحران به عنوان فرصتی برای تجدیدنظر در مورد " گردشگری تک‌بعدی" نگاه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سال‌ها قبل از اینکه ونیز به یک مرکز گردشگری در میان مردم سراسر جهان تبدیل شود، ساکنان آن به پیروی از سنت قدیمی خود تحت عنوان "فلانری" به پرسه‌زنی در پیاده راه‌های شهر می‌پرداختند تا به طور اتفاقی با آشنایان خود برخورد کرده و به گفتگو یا نوشیدن یک قهوه در کافه‌ها بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی کرونا این سنت را بار دیگر برای شهروندان ونیزی به ارمغان آورده و آن‌ها را به سمت پرسه‌زنی در خیابان‌ها سوق داده است.

با گسترش ویروس کرونا تردد گردشگران در ونیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است و دیگر میلیون‌ها توریست سالانه در خیابان‌های شهر به فلانری نمی‌پردازند. این در حالی است که اخیراً بسیاری از ساکنان شهر، به خصوص کسانی که به خاطر کرونا کار خود را از دست داده‌اند یا در مرخصی به سر می‌برند، فرصت و فضای بیشتری در اختیار دارند تا از قدم زدن در شهر و تماشای زیبایی‌ها آن لذت برند.

با این حال، وجود مشکلات اقتصادی و بحران مالی در این دوران کمتر این افراد را به سمت نوشیدن قهوه و دیگر خوراکی‌های محلی شهر می‌کشاند. صاحبان رستوران‌های محلی برای اینکه شور و شوق را به مردم ونیز بازگردانند و آن‌ها را به سمت خود جذب کنند غذا و نوشیدنی لازم را به صورت قرض در اختیارشان می‌گذارند و از آن‌ها می‌خواهند وجه مورد نظر را در آینده پرداخت کنند. بسیاری از مردم شرایط یکسانی دارند و امیدوارند با پایان گسترش ویروس کرونا و بازگشت صنعت گردشگری به روال سابق، بتوانند تمام بدهی‌های خود را تسویه کنند.

قبل از گسترش ویروس کرونا، هتل‌ها در ونیز و حومه‌های اطراف آن هر ساله به طور میانگین میزبان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر بودند که اغلب آن‌ها را افرادی از کشورهای خارجی تشکیل می‌داد.

بعضی از آمار حاکی است که به طور میانگین در هر سال حدود ۲۰ میلیون گردشگر به مکانی به مساحت دو مایل مربع و ۵۰ هزار ساکن سفر می‌کردند. این گردشگران سالانه بیش از ۳ میلیارد یورو برای صنعت گردشگری ونیز به ارمغان می‌آوردند.

در حال حاضر تقریباً ۲۵ هزار نفر از ساکنان ونیزی به طور مستقیم در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند و جمعیت زیادی نیز به طور غیر مستقیم از این صنعت کسب درآمد می‌کنند. این روزها مشتری تمام فروشگاه‌های ونیزی را خود مردم ونیز تشکیل می‌دهد که البته رکود اقتصادی حاکم بر مردم امکان خرید و فروش را به حداقل رسانده است.

این رویداد یک انتخاب یا نتیجه یک چرخه معیوب نبود؛ هرچه بر تعداد گردشگران این شهر افزوده می‌شد، شهروندان بیشتری به بیرون رانده می‌شدند و هر چه تعداد شهروندان کاهش می‌یافت بر تعداد افرادی که به دنبال یافتن شغل در صنعت گردشگری بودند، افزوده می‌شد. بسیاری از ونیزی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که این جریان ناپایدار خواهد بود اما تعداد کمی دست به تغییر آن زده بودند. همزمان، بسیاری از افرادی که مدعی بودند گردشگری زندگی را برای آن‌ها دشوار کرده بود، با این حال، خانه‌های خود را با اشتیاق تمام به گردشگران اجاره می‌دادند. اما پاندمی کرونا همه چیز را تغییر داد و گردشگری و زندگی شهری در ونیز را متحول کرد.

حدود ۶ ماه پیش، صنعت گردشگری ونیز با توقفی ناگهانی مواجه شد؛ تعداد گردشگران در اوایل نوامبر کاهش چشمگیری را تجربه کرد و در اواخر فوریه تقریباً ناپدید شد. این بحران بسیاری از مردم را بیکار و زیان‌های بسیاری را بر هتل‌داران تحمیل کرد. با این حال، دولت مرکزی ایتالیا متعهد شده است از طریق ارائه پکیج‌های حمایتی و معافیت هتلداران و صاحبان رستوران‌ها از مالیات صنعت گردشگری را تحت حمایت خود قرار دهد.

با برداشته شدن محدودیت‌ها و آزاد شدن تردد صنعت گردشگری در ونیز، البته نه قابل مقایسه با سابق، بهبود یافته است و هتلداران و رستوران‌دارها کار خود را از نو آغاز کرده‌اند. افرادی هرچند کم از شهرها و مناطق دیگر برای گردشگری به ونیز سفر می‌کنند اما رهبران گردشگری در این بین بیشترین ضربه را متحمل شده‌اند؛ با این وجود انتظار می‌رود که خلاقیت و نوآوری در جذب گردشگر بتواند ونیز را حتی بهتر از گذشته در صدر شهرهای پربازدید قرار دهد و این امر در حال حاضر از طریق گردشگری محلی توسط خود ونیزی‌ها در حال تحقق است.

کد خبر 433661

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ونیز ایتالیا گردشگری جاذبه های گردشگری پاندمی کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا گردشگری و کرونا صنعت توریسم توريست توریسم و کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بازدید رایگان ابنیه تاریخی سیستان از دریچه منشور ونیز
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز