Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه آیین نامه اجرایی «ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا» را به هیئت دولت ارائه کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس بند (الف) تبصره (21) قانون بودجه سال 1399 کلیه دستگاه های اجرایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی استفاده می نمایند و شرکت های دولتی مربوطه، به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی موظفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین (مشخص)، کارگری و کارکنان خود را در «سامانه کارمند ایران» و «سامانه ثبت حقوق و مزایا» ثبت یا به روزرسانی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این بند، از تیرماه امسال تخصیص اعتبار حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دارای شناسه دستگاه های اجرایی، صرفاً بر اساس اطلاعات سامانه کارمند ایران صورت می گیرد.

 هم چنین، از ابتدای خردادماه سال کنونی، هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات هزینه ای و از منابع عمومی و اختصاصی صرفاً پس از ثبت اطلاعات آنان در سامانه کارمند ایران، از اعتبارات تخصیص یافته یا درآمد اختصاصی محقق شده دستگاه اجرایی ذی ربط توسط خزانه داری کل کشور به ذی نفع نهایی انجام می شود.

لازم به ذکر است، کارکنان حوزه سلامت براساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان و سایر کارکنان که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت دار در یک دستگاه اجرایی به خدمت پذیرفته می شوند، مشمول این موضوع می شوند.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی بند یادشده با موضوع «ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت ها به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی در سامانه های "کارمند ایران" و "ثبت حقوق و مزایا"» را که مشتمل بر هفت ماده و با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده، برای سیر مراحل تصویب به هیئت دولت ارائه کرده است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان برنامه و بودجه کشور بیشتر بخوانید... ۴ گزینه جدی دیوان محاسبات به روایت عضو کمیسیون بودجه پژمانفر: دولت هیچ استدلالی برای کاهش بودجه قرآنی ندارد/ شورای توسعه ضعیف عمل می‌کند سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری/ افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومان با حضور نوبخت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه سامانه کارمند ایران دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای معاونان سازمان، گفت: این سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارد و در همین ابتدای سال، برنامه‌های لازم را برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید با مشارکت مردم، در تعامل و هم‌اندیشی با دستگاه‌ها تهیه و ابلاغ خواهیم کرد.

منظور افزود: همچنین کارگروهی نیز در سازمان برای عملیاتی کردن این شعار و همچنین تحقق و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه وظایف سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شده است و با برگزاری جلسات منظم، برنامه‌های عملیاتی لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام، ضمن تحسین تحرک و تلاش دولت در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌هایی درباره برخی واقعیات تلخ اقتصاد از جمله گرانی، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی داشتند که ما نیز خود را ملزم و مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام جدی برای رفع این دغدغه‌ها می‌دانیم.

وی تصریح کرد: تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، افزایش بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری‌، تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت و تخصیص‌های مبتنی بر نیازسنجی و ناظر بر نیازهای ضروری دستگاه‌ها، از جمله راهکارهای موجود برای رفع این دغدغه‌هاست. شعار دولت سیزدهم، عدالت اجتماعی است و باید نسبت به کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منظور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با حضور وزیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در مرحله تنظیم بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: این اقدام تعاملی بی‌سابقه در سازمان برنامه و بودجه کشور، منجر به ایجاد همدلی و جلب رضایت دستگاه‌ها شد و پیام امید به جامعه داد.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، وی اظهار کرد: نقش این سازمان این است که مجموعه ظرفیت‌های کشور را به صورت یکپارچه در خدمت رشد کشور و کاهش فاصله طبقاتی قرار دهد و در این راستا، ضرورت دارد بخش‌های مختلف به صورت جدی حرکت کنند. در گام نخست، مرکز آمار ایران ضمن بررسی دقیق و تعیین وضعیت شاخص‌های نابرابری در کشور، مجموعه حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دولت از خانوارهای ایرانی را احصا و در اختیار نظام برنامه‌ریزی قرار دهد تا تصویر روشنی از وضعیت عدالت اجتماعی در کشور داشته باشیم.

کد خبر 6078824 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط ارسال شد
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است
  • ارسال ۸۶۳ نامه هشداری به مراجع ذیربط در سال گذشته
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟