Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 «عیسی بن یاقوت» شیخ مشایخ قبایل استان «سقطری» در جنوب یمن ، در بیانیه‌ای از تمام شیوخ، بزرگان، شخصیت‌های اجتماعی و سازمان‌های بین‌المللی حقوقی خواست که در مقابل اشغالگری‌های امارات و عربستان بایستند و آن‌ها را ریشه‌کن کنند.

اخبار بین الملل-شیخ مشایخ قبایل سقطری در این خصوص گفت که تصویر بد و قبیح اهداف اشغالگران اماراتی-سعودی از طریق ابزاری از طریق ابزار آنها «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) کاملا آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی بن یاقوت در ادامه گفت که این تصویر در «تجاوز ظالمانه» علیه مردم سقطری، منابع طبیعی نادر این استان به خوبی روشن است.

بن یاقوت افزود: «شورای انتقالی در اجرای طرح‌های نیروهای اشغالگر (امارات و عربستان) و ایجاد فساد در سقطری کوتاهی نکرده است».

وی در ادامه تأکید کرد که با توجه به مسئولیت تاریخی و ملی مردم یمن و فاجعه‌‌ خطرناکی که در سقطری در حال رخ دادن است، همه باید با قدرت در مقابل اقدامات و جنایت‌های ظالمانه در حق این استان ایستادگی کنند و در برابر آن ساکت ننشینند.

بن یاقوت در پایان این بیانیه از تمام شیوخ، بزرگان، شخصیت‌های اجتماعی و آزادگان سقطری و همچنین ملت عظیم یمن و تمام سازمان‌های حقوقی و محیط زیستی خواست که هر چه سریعتر علیه تمام اقدامات «اشغالگران خرابکار» بایستند، آن را ریشه‌کن کنند و اقدامات نظامی ویرانگر آنها را متوقف کنند.

شورای انتقالی جنوب گروهی سیاسی-شبه نظامی است که در یازدهم می ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تاسیس شد و ریاست این شورا را «عیدروس الزبیدی» بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است و پیش‌تر پست استانداری یمن را بر عهده داشته است. فرماندهی شورای انتقالی جنوب را ۲۶ نفر از جمله «هانی بن بریک» بر عهده دارد؛ بن بریک به عنوان نائب رئیس شورای انتقالی جنوب نزدیک به مقامات امارات است.

منابع خبری پیشتر از حمله نیروهای انتقالی به استان سقطری و سلطه این نیروها بر این استان خبر داده بودند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن امارات عربستان جنگ عربستان یمن امارات تروریست شورای انتقالی جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از تهران، نشست سیاسی در قالب پرسش و پاسخ «وعده صادق» با حضور مهندس غلامحسین رضوانی نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، توسط تشکل جامعه اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

در این نشست مهندس رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح کشورمان سخنرانی نمود. وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت از منافع ملی و شهروندانش به یک اقدام دفاعی دست زد و این حمله بر مبنای مقررات و حقوق بین الملل و منشور ملل متحد کاملا دفاعی بود. رضوانی اظهار داشت: در حال حاضر همه طرفداران مقاومت و منطقه از این اقدام دفاعی ایران شور و شوق مضاعف دارند و مردم سایر نقاط دنیا هم به حقانیت این اقدام ایران واقف هستند و آن را تایید می‌کنند.

شایان ذکر است در این جلسه جمعی از مسئولین و دانشجویان حضور داشتند و در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ همراه بود و مهندس رضوانی به سوالات مطرح شده پاسخ لازم را ارائه کردند.

خبرنگار: دنیا کریمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228245 برچسب‌ها ایسکانیوز تهران ایران مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت