Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@08:05:31 GMT

دلیل اصلی شیوع مجدد کرونا در ایران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۵۷۵

دلیل اصلی شیوع مجدد کرونا در ایران اعلام شد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراسم عروسی و عزا بعد از ماه مبارک رمضان اصلی‌ترین دلیل اوج‌گیری کرونا در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در ارتباط برخط با خبرنگاران ضمن توصیه مکرر به زدن ماسک در کشور اظهار کرد: در یک هفته گذشته استفاده از ماسک در جامعه ارتقا پیدا کرده است که این امر باعث خوشحالی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش زدن ماسک در کشور طی هفته جاری موجب می‌شود در هفته آینده شاهد کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها باشیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنان توصیه می‌شود از حضور در جمع و به ویژه تجمعات در فضای بسته و به مدت طولانی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک را ابتدا برای سلامتی دیگران و بعد برای سلامتی خود مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر در یک جمع چهار نفر از ماسک استفاده کنند و یک ناقل خاموش در جمع بدون ماسک حضور پیدا کند احتمال ابتلای افرادی که حتی ماسک زده‌اند ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

رئیسی با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در جامعه گفت: علاوه بر اینکه هر حرف به طور شخصی از ماسک استفاده می‌کند باید دیگران را نیز به این کار دعوت کند.

وی اوج‌گیری دوباره کرونا را بعد از ماه مبارک رمضان مرتبط با افزایش مراسم عروسی و عزاداری دانست و افزود: بیشترین ابتلاء به کرونا بعد از ماه مبارک رمضان افراد مبتلا به کرونایی بودند که در مراسم شرکت کرده و مبتلا شده بودند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش مهم افزایش مسافرت‌ها در شیوع کرونا تصریح کرد: مهمانی‌های خانوادگی جز مراسم است که نقش مهمی در شیوع کووید ۱۹ دارد ولی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: توصیه به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط مختص به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و همه مردم و مسئولین باید این توصیه را مورد توجه قرار بدهند.

رئیسی با بیان اینکه برخی از کسانی که از ابتلای خود به کرونا خود مطلع هستند از خانه خارج می‌شوند، اظهار کرد: این امر مطمئناً باعث شیوع هرچه بیشتر کرونا خواهد شد و کسانی که بیماری آنها محرز می‌شوند به طور قطع باید در خانه بمانند.

کد خبر 433660

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران شیوع کرونا علیرضا رییسی معاون درمان وزارت بهداشت وزارت بهداشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز