Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@22:37:19 GMT

افزایش تولید پسماندهای بیمارستانی در بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۵۷۷

افزایش تولید پسماندهای بیمارستانی در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه به علت شیوع کرونا، بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در روز یک تن و ۷۰۰ کیلو و بیمارستان رازی یک تن و ۳۰۰ کیلو زباله تولید می‌کند که بی‌خطرسازی می‌شود، گفت: قطعا مدیریت این پسماندها برای بیمارستان و شهرداری سخت است.

به گزارش ایمنا، احمد لطایفی اظهار کرد: پسماندهای عفونی در دسته پسماندهای ویژه قرار می‌گیرند که به استناد قانون مدیریت پسماند، مدیریت آن‌ها به عهده تولیدکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گونه پسماندها توسط دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به پسماند عادی شده و سپس شهرداری آن را مدیریت می‌کند، افزود: عملیات بی‌خطرسازی توسط دانشگاه صورت گرفته، تبدیل به پسماند عادی شده و سپس گندزدایی توسط شهرداری انجام می‌شود.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند اضافه کرد: حجم پسماندهای عفونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده، به گونه‌ای که بیمارستانی که سال گذشته میزان زباله آن‌ها معمول بود، اکنون افزایش قابل توجهی داشته است.

لطایفی با بیان اینکه به علت شیوع کرونا، بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در روز یک تن و ۷۰۰ کیلو و بیمارستان رازی یک تن و ۳۰۰ کیلو زباله تولید می‌کند، تصریح کرد: قطعاً مدیریت این پسماندها برای بیمارستان و شهرداری سخت است.

وی تصریح کرد: از روزی که بیماری کرونا در استان شیوع پیدا کرد، براساس احساس وظیفه و براساس ابلاغ ستاد مدیریت کرونا، با حساسیت بیشتری دفن زباله‌های بیمارستانی انجام گرفت.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه شهرداری در راستای این احساس وظیفه، ادوات سنگین و آهک را برای گندزدایی خریداری کرده است، افزود: تمام تلاش‌ها بر این است که ویروسی انتشار پیدا نکند.

لطایفی ادامه داد: قطعاً تعداد ادوات پاسخگوی شرایط خاص بوده و به ادوات زیادی نیاز است، اما نیروها و ماشین‌آلات، به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای تأمین بولدوزر برای شهرداری درخواست دادیم تا تعداد ماشین آلات را افزایش دهیم، تصریح کرد: انجام عملیات دفن بهداشتی برای زباله‌های عفونی و بیمارستانی اهمیت بیشتری دارد، هرچند این امر از وظیفه ما در بحث زباله‌های عادی کم نمی‌کند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: حجم زباله‌های عادی در چند ماه اخیر نیز به واسطه حضور در خانه افزایش پیدا کرده چراکه مصرف خانوار افزایش پیدا کرده است.

لطایفی افزود: از مردم تقاضا داریم با توجه به شرایطی که وجود دارد از دور ریختن دستکش‌ها و ماسک‌های در محیط جدا خودداری کرده و آن‌ها را ضمن گذاشتن در پلاستیک، در سطل‌های زباله اندازند.

وی یادآور شد: شهروندان لازم است پسماندهای معمولی و زباله‌های بیماران کرونایی بستری شده در منزل را ضدعفونی کرده و در این راه به ما کمک کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 433669

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به فعالیت مافیاهای زباله‌گردی در گاراژها، گفت: مافیا یک شبکه پیچیده و گسترده است که گاراژهای فروش ضایعات مخفیگاه این شبکه است. نمونه بارز آن خیابان خاوران است که ظاهرا به‌دلیل دریافت مجوز فعالیت از درگاه ملی، کارهایشان قانونی است، اما براساس بند۲۰ ماده‌۵۵ قانون شهرداری فعالیت ضایعات‌فروشان در داخل شهر ممنوع است و باید به خارج از شهر بروند. در چنین شرایطی خرید زباله در این گاراژها تخلف است؛ چراکه مالکیت زباله‌های خشک داخل مخزن متعلق به شهرداری است و خرید و فروش غیرمجاز آن ممنوع است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

او با اشاره جریمه ۱۲میلیارد تومانی پیمانکاران متخلف، گفت: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری؛ مالک زباله‌های خشک مخازن است، بیان کرد: طبق قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند زمانی که زباله داخل مخزن گذاشته می‌شود، مالکیتش برای شهرداری تهران است. پس برداشتن این پسماندها از مخازن به مثابه سرقت است و به همین دلیل به این افراد زباله‌دزد می‌گوییم. این اقدام از نظر قانون جرم است، اما به‌دلیل اینکه مجازات این جرم بسیار ناچیز بود، قدرت بازدارندگی نداشت؛ چرا که درآمد این زباله‌دزدها بیشتر از جریمه تعیین شده بود.

کد خبر 846351 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زباله‌گرد تفکیک زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟