Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان دهلران یکی از شهرستان های مهم استان ایلام که بیشترین ظرفیت و منابع خدادادی را در حوزه های مختلف کشاورزی، نفت و گاز نسبت به دیگر شهرهای استان دارد و پتروشیمی دهلران به عنوان صنعتی در حال تاسیس می تواند زمینه ساز توسعه این شهرستان شود.

خبرگزاری شبستان - دهلران: رزوانه بیش از 180هزار بشکه نفت، سالیانه بیش از 160هزار تن گندم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. در این شهرستان تولید می شودT شهرستانی که ظرفیت های متعدد در آن سبب شده که شرکت های زیادی در حوزه های مختلف آب و خاک، نفت و گاز، منابع طبیعی، گردشگری و.. در آن فعالیت کنند و زمینه  اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار و بومی  ها منطقه را فراهم کنند.

 

در سال های اخیر پتروشیمی دهلران به عنوان یک طرح بزرگ صنعتی که بعد از سال ها چشم انتظاری فعالیت آن شروع شده، سبب شده بسیاری از جوانان جویای کار منطقه و دیگر منقاطق کشور در آن مشغول شوند ولی اخیرا در فضای مجازی مطلبی مبنی بر تعطیل شدن این مجموعه بزرگ مطرح شده است که برای بررسی بیشتر موضوع گفت و گویی را با مسئولان شهرستان و شرکت پتروشیمی داشته ایم که توجه خوانندگان عزیز شبستانی به آن جلب می شود.

 

تغییر در نوع فعالیت پتروشیمی  به صلاح نیست

فرماندار دهلران گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران همچنان بر اساس طراحی اولیه ادامه دارد و تغییر نوع فعالیت آن به صلاح نیست.

 

«مجید عسگری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: طراحی اولیه پتروشمی دهلران بر اساس تولید الفین است و هم اکنون نیز فعالیت این پروژه در فاز عملیات اجرایی الفین ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مواد اولیه پتروشمی از ان. جی. ال ۳ هزار و ۱۰۰ دهلران با فاصله ۴۰ کیلومتری تامین می شود و وجود میادین نفتی منطقه از دیگر مزایای نسبی آن به شمار می رود.

 

فرماندار دهلران گفت: به یقین تغییر نوع فعالیت پتروشیمی دهلران به هیچ وجه به صرفه و صلاح نیست و مجموعه مدیریت ارشد استان و مسئولان شهرستان با هرگونه تغییر نوع فعالیت آن مخالف هستند چرا که این پروژه یکی از پروژه های مهم و اقتصادی منطقه است.

 

عسگری خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان به جد خواستار ادامه فعالیت این پروژه بر اساس طراحی تولید الفین هستند و در این زمینه نیز مکاتبات و پیگیری ها انجام شده است.

 

احتمال تعطیلی پروژه وجود دارد

مدیر سایت پتروشیمی دهلران هم با اشاره به برخی شنیده ها که قرار است فعالیت پتروشمیی به تولید اتیلن تغییر پیدا کند، گفت: با پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی فعالیت پتروشیمی همچنان ادامه دارد و قرار است طبق طراحی اولیه فعالیت آن ادامه داشته باشد و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.

 

«مصطفی درگاه»  با بیان اینکه خوراک پتروشمیی دهلران از ان. جی. ال دهلران تامین می شود، گفت: این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون حدود۵هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

وی در خصوص تعطیلی پیتروشیمی دهلران یادآور شد: متاسفانه اگر طراحی اولیه این طرح اجرا نشود قطعا این پروژه تعطیل خواهد شد.

 

در گاه بیان داشت: این پروژه زمینه اشتغال 500نفر را فراهم کرده است که بیش از 70درصد نیروهای آن بومی هستند.

 

وی  خاطرنشان کرد: طرح  تغییر فعالیت آن از تولید الفین به اتیلن مطرح بود این در حالی است با طرحی های اولیه این طرح که خوراک آن از ان. جی. ال 3100دهلران تامین شده است منطقی نیست.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ایلام پتروشیمی دهلران پتروشیمی دهلران طراحی اولیه نوع فعالیت فعالیت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران