Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@04:13:34 GMT

قیمت جهانی طلا در 24 تیر 99

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۶۴۵

قیمت جهانی طلا در 24 تیر 99

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که ارزش دلار تقویت شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش و بازگشت به کانال 1700 دلار بود، اما نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان و تنش ها بین آمریکا و چین مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

اخبار اقتصادی- بر اساس این گزارش، قیمت هر  اونس طلا  امروز با 0.3 درصد افت به 1797 دلار و 45 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با 0.8 درصد افت به 1799 دلار و 60 سنت رسید.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «با توجه به احساس حاکم بر بازار و نگرانی های موجود از ناحیه تنش ها میان آمریکا و چین ما شاهد فشار بر دارایی های پرریسک هستیم. انتظار داریم قیمت طلا بیش از این بالا برود.»

وی افزود: «تقویت نسبی ارزش دلار فعلا سبب افت نسبی قیمت طلا شده است.» شاخص ارزش دلار امروز در برابر ارزهای رقیب شاهد رشد 0.1 درصدی بود و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه هشدار داد اگر کشورها تدابیر احتیاطی لازم را رعایت نکنند وضعیت همه گیری کرونا بدتر خواهد شد. این در حالی است که تعداد موارد ابتلا به کرونا در جهان از مرز 13 میلیون نفر عبور کرده است.

همزمان با افزایش موارد ابتلا، فرماندار ایالت کالیفرنیا دستور توقف بازگشایی کسب و کارها را صادر کرده است. کانادا و آمریکا احتمالا ممنوعیت سفرهای غیرضروری را که قبلا وضع شده بود تمدید خواهند کرد. علاوه بر شیوع کرونا، نگرانی های جدید از تنش های دیپلماتیک بین آمریکا و چین نیز تاثیری منفی بر تمایل سرمایه گذاران برای ریسک پذیری داشته و این مسئله نیز سبب محدود شدن افت قیمت طلا گشت هاست.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت طلا اونس طلا طلا اونس طلا طلا قیمت طلا قیمت جهانی طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد؛ بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.

اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده، اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.

در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.

تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات