Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس در حاشیه بازدید از تحریریۀ «نماینده» برای توضیح ارزیابی خود از وضعیت مجلس یازدهم با اشاره به تجربۀ نمایندگی در مجلس هشتم و برقراری ارتباطش با مجالس نهم و دهم، اظهار داشت: این دورۀ چندماهۀ بعد از انتخابات تا شروع به کار مجلس فرصتی شد که با حدود 200 نماینده مجلس جلسات و ارتباطاتی داشتم و بر اساس چند هفته‌ای که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد می‌توان گفت رویکردها مطابق همان برداشت اولیه‌ای بود از کم و کیف مجلس یازدهم داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندۀ مردم بابل افزود: به‌جز یکی دو مورد از کمیسیون‌ها که می‌شد انتخاب بهتری برای هیئت‌رئیسۀ آن صورت بگیرد، درمجموع ترکیب خوبی برای ادارۀ مجلس انتخاب شده‌اند.

این نمایندۀ مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه «اغلب اعضای هیئت‌رئیسۀ مجلس و کمیسیون‌ها، انسان‌های امتحان‌پس‌داده‌ای هستند» توضیح داد: مثلاً آقای قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس، با توجه به اینکه همیشه در حوزه‌های کاری خود نگاه تحولی داشتند، الآن هم باانگیزه هستند و وقت زیادی از شبانه‌روز را برای رسیدگی به امور مجلس سپری می‌کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: علت اینکه اکنون کمی موردانتقاد قرار گرفته‌ایم و مردم احساس می‌کنند تعلل صورت گرفته این است که به دلیل مشکلات آیین‌نامه‌ای و رعایت آیین‌نامه مجلس یک ماه از فرصت مجلس صرف انتخاب اعضای کمیسیون‌ها شد.

عضو کمیسیون آموزش یادآور شد: البته در یکی دو هفته اخیر که کمیسیون‌ها شکل گرفته کارهای خوبی انجام شده است و اعضای کمیسیون‌های تخصصی فعالیتشان را شروع کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه «رئیس مجلس جلساتی را با موضوع التهابات بازار ارز و سکه تشکیل داده است» توضیح داد: معتقدیم دولت هم‌اکنون نیز ابزارهای لازم را برای مهار قیمت‌ها در اختیار دارد، اما اراده و انگیزۀ لازم را ندارد؛ امیدواریم حالا که شروع به پرسش‌گری کرده‌ایم و بخشی از بدنۀ دولت به مجلس کشانده شده‌اند، بتوانیم آنها را وارد کارزار عملیات حل مشکلات مردم کنیم.

کریمی افزود: تلقی ما این بود که یک مجلس کاری شکل خواهد گرفت و الحمدلله تا الآن همین‌طور بوده است. البته همین الآن که هنوز مجلس فعالیت زیادی نداشته است، می‌شود گفت در مقایسه با مجالس قبلی یک سر و گردن بالاتر است.

وی دربارۀ تلاش برخی نمایندگان برای سؤال از رئیس‌جمهور گفت: خیلی از نمایندگانی که سؤال را امضا کرده‌اند نیز معتقدند به سرانجام نمی‌رسد، کما اینکه سؤال نمایندگان مجلس دهم از رئیس‌جمهور نیز به نفع مجلس نشد و رئیس‌جمهور دست بالاتر را داشت.

عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس افزود: اگرچه مردم توقعاتی دارند و پیگیری سؤال از رئیس‌جمهور منجر به تلطیف افکار عمومی می‌شود، اما کار اصلی باید از طریق کمیسیون‌های مجلس و مطالبه از وزرا و مسئولان اقتصادی صورت بگیرد.

کریمی دراین‌باره گفت: به همین منظور جلسات منظم مشترک هیئت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها را برای صبح روزهای دوشنبه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آن ریل‌گذاری برای جهت‌گیری اصلی فعالیت کمیسیون‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دو نکتۀ مهم باید مد نظر ما باشد، اولاً ما کلاً از دولت فعلی توقع چندانی نداشتیم، دیگر الآن در سال پایانی و بی‌انگیزه‌تر نیز هستند، ثانیاً التهاب‌آفرینی و خارج شدن مجلس و قوای سه‌گانه از مسیر آرامش به مصلحت کشور نیست.

این عضو کمیسیون آموزش توضیح داد: اکنون نیاز داریم کشور باآرامش به جلو برود و ما نباید التهاب ایجاد کنیم؛ باید از راهکارهای قانونی که در اختیار نمایندگان است استفاده شود.

عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس با اشاره به پیام رهبر انقلاب برای افتتاحیه مجلس یازدهم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تصریح داشتند که قوای سه‌گانه با هم تعامل برادرانه داشته باشند و بر همین اساس اینجا باید برادری خود را ثابت کرده و به دولت کمک کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور نماینده مجلس یازدهم رئیس جمهور کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است