Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@17:19:24 GMT

نخست وزیر تونس قصد اصلاح کابینه را دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۸۰۲

نخست وزیر تونس قصد اصلاح کابینه را دارد

به گزارش افکارنیوز،

نخست وزیر تونس از تصمیم خود برای ایجاد اصلاحاتی در کابینه طی روزهای آتی خبر داد.

اخبار بین الملل-«الیاس الفخفاخ»  شامگاه دوشنبه گفت: «ما متناسب با منافع عالی کشور طی روزهای آتی اقدام به ایجاد اصلاحاتی در کابینه خواهیم کرد».

نخست وزیر تونس همچنین موضع جنبش النهضه (در انتقاد از عملکرد دولت) را نشانه شانه خالی کردن آن از مسئولیت خود به عنوان یک طرف ائتلاف حکومتی در تونس دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها، دولت تونس به رهبری الیاس الفخفاخ با بن‌بست واقعی است که درباره سقوط قریب الوقوع آن هشدار می‌دهند به خصوص که شورای مشورتی جنبش النهضه که بیش‌ترین تعداد کرسی در پارلمان دارد، رئیس خود «راشد الغنوشی» را مامور رایزنی با رئیس جمهور و دیگر احزاب سیاسی و نهادهای ملی برای توافق بر سر یک دولت جدید کرده است.

«عماد الخمیری» سخنگوی رسمی جنبش النهضه هم به به پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفته بود که شورای مشورتی جنبش النهضه دیروز به این نتیجه رسید که دولت الفخفاخ قادر به حل مسائل داغ و رویارویی با اوضاع اقتصادی و اجتماعی دشوار ناشی از شیوع کرونا و کاهش بودجه نیست.

در همین حال «قیس سعید» رئیس جمهور تونس عصر روز دوشنبه گفته بود که هیچ رایزنی با احزاب درباره تغییر کابینه انجام نشده و انچه شایعه شده است، نادرست است.

او افزود: «اگر نخست وزیر استعفا دهد آن وقت رئیس جمهور می‌تواند رایزنی‌هایی را انجام دهد وگرنه فعلا هیچ رایزنی در کار نبوده است».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کابینه نخست وزیر تونس نخست وزیر تونس کابینه جنبش النهضه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است

رئیس‌جمهور گفت: تمام همت مسئولان در دولت سیزدهم این است که طرح‌های استان سمنان آن‌طور که وعده داده شده است، اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم، سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی افزود: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌کنم از شهدای گران‌قدر استان سمنان و ادای احترام می‌کنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند.

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مسئله مهم تأمین آب در سمنان شد، البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است. از همه مدیران استان شامل استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: به برخی شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی که نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم، عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 745654

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس