Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای سیاست های باج خواهانه و تهدید و فشار گروهی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تصویب قطعنامه مورد مورد نظرشان در سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است که کشورهای غربی به دنبال سیاسی کردن فعالیتهای سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی هستند و این اقدامی بی سابقه و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه گفته شده است: روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران علیه این قطعنامه رای دادند و ۹ کشور از حمایت آن سرباز زدند زیرا قطعنامه مذکور به ناحق دمشق را که عضو سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی است، هدف قرار می دهد در حالی که سوریه همواره به تعهدات خود در قبال توافق منع استفاده از سلاح های شیمیایی به صورت کامل عمل کرده است.

سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی روز هشتم آوریل با انتشار گزارشی مدعی شد که نیروهای سوری در ۲۴-۲۷ مارس سال ۲۰۱۷ روستای لطامنه در استان حماة واقع در غرب سوریه را با بمب‌های حاوی گاز کلر و گاز سارین بمباران کردند.

وزارت خارجه سوریه پیشتر نیز ضمن رد ادعاهای سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، به کارگیری تسلیحات شیمیایی از سوی هر گروهی، در هر موقعیت و مکانی را به شدت محکوم کرده بود و در عین حال ادعاها و دروغ های مطرح شده از سوی کشورهای غربی علیه دمشق را رد کرده بود.

کد خبر 4973858

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه سلاح های شیمیایی ایالات متحده آمریکا وزارت خارجه سوریه دمشق ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا عربستان سعودی لبنان فلسطین سوریه ایران روسیه دونالد ترامپ افغانستان ترکیه امارات متحده عربی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم

استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی، با تبیین ظرفیت‌های همکاری هرمزگان از گسترش روابط با چین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در دیدار با چای‌لی، مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است. 

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی، افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه بصورت ملموس مشاهده کنند. 

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره‌مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجوددارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

دوستی با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی - معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، گفت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی - معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم. 

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان، گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ایم در این جزایر با سرمایه‌گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود. 

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد. 

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می زنیم و با غربی ها شطرنج بازی می کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه‌گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص عمل کنیم.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد