Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:14:38 GMT

نظارت بر اصناف و مراکز پرتجمع در خلخال تشدید شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۶۹۹۳

نظارت بر اصناف و مراکز پرتجمع در خلخال تشدید شود

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون بابایی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال با اشاره به برخورد جدی با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در صورت کوتاهی در اجرای محدودیت‌های پیشگیرانه از بیماری کرونا، عنوان کرد: با توجه به اینکه، فعالیت دستفروشان، ضایعاتی‌ها و موارد سد معبر در خلخال افزایش یافته لذا رسیدگی به این موارد برای مقابله با گسترش کرونا در این شهرستان جزو وظایف دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش روند ابتلاء به بیماری کرونا در این شهرستان اظهار نگرانی کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نظارت بر اصناف، اماکن خدماتی عمومی و مراکز خرید پر تجمع از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر بازرسی‌ها از این اماکن به درستی انجام نشود ویروس کرونا به سرعت در این شهرستان گسترش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان خلخال از افزایش قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان گلایه کرده و افزود: رسیدگی به قیمت‌ها بر عهده دستگاه‌های نظارتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است تا با کاهش قیمت ملزومات مقابله با کرونا شاهد استفاده عموم مردم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان باشیم.

بابایی استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات را امری مهم در راستای فرهنگسازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه دانست و بیان کرد: ادارات با ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به این نهادها می‌توانند ضرورت استفاده از آن را برای مردم توجیه کنند و این رویه می‌تواند جامعه را به سمت سلامت و پیشگیری از این بیماری مهلک هدایت کند.

وی بر برنامه ریزی جهت تأمین ملزومات بهداشتی (ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده) برای ۶ ماه دوم سال تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه بیماری کرونا با توجه به برآوردهای انجام شده تا دو سال در کشور وجود خواهد داشت لذا اتخاذ تدابیر برای تهیه و تأمین ملزومات پیشگیری از آن در طول سال از سوی نهادهای اجرایی و دستگاه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت جامعه ضروری و مهم است.

فرماندار شهرستان خلخال از اهمیت رسانه‌ها و فضای مجازی در بحث فرهنگسازی مقابله با کرونا سخن گفت و افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی وظیفه سنگین و مهم فرهنگسازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در جامعه را بر عهده دارند و می‌توانند با تولید برنامه‌ها و مستندات از خطرات این بیماری و ضرورت استفاده از ماسک را برای مردم تبیین کرده و این امر را در جامعه نهادینه کنند. ‌

کد خبر 4973895

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خلخال ویروس کرونا شیوع کرونا نظارت و بازرسی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان بیماری کرونا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

منوچهر نصیری گفت: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد